1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
جایگاه در گرایش نوسازی وبهسازی شهری بسیار مهم است. و جز اصول پایه ای میباشد |
2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با تئوریها ، استراتژیها و تجارب جهانی وایران در خصوص بهسازی ونوسازی مراکز شهری است. |
3 |
شایستگی های پایه |
دارای پیوستگی رشته ای و توان تحرک و قدرت تعامل و تسلط بر زبان خارجی |
4 |
فایل |
Pdf File |
5 |
اهداف یادگیری |
اشنایی با روند توسعه طرحهای مزاکز شهر
اشنایی ب الگوهای توسعه مراکز شهر
اشنایی با مکانیزمهای توسعه مراکز شهری |
6 |
روش تدریس |
سخنرانی ، و مشارکتی به همراه بازدید از محل |
7 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس ، مشارکت در کلاس ، رعایت نظم و مقررات اموزش ، انجام کار تحقیقی |
8 |
منبع |
1. شماعی ، علی، پوراحمد، (1384) ، بهسازی و نوسازی شهری از دیدگاه علم جغرافیا ، دانشگاه تهران ، تهران
2. بحرینی ، حسین (1392) ، مرمت شهری ، دانشگاه تهران ، تهران
3. 3- فلامکی ، منصور(1374) ، باز زنده سازی بناها و شهرهای تاریخی ، دانشگاه تهران ، تهران
4. کلانتری ،خلیل ودیگران،(1385) ، فنون و تجارب برنامه ریزی مذمت بافت تاریخی شهرها،پژوشگاه علوم انسانی ، فرهنگ و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی ، تهران ، 1385
5. فلامکی،منصور(1381) ، نوسازی و بهسازی شهری ، سازمان سمت ، تهران ، 1381
6. عندلیب، علیرضا(1392) ، اصول نوسازی شهری، رویکردی نو به بافتهای فرسوده ، اتشارات آذرخش، تهران
7. رهنما، محمد رحیم(1387) برنامه ریزی مناطق مرکزی شهرها(اصول ، مبانی ، تکنیکها) ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد ، مشهد .
8. ﻣﺼﻮﺑﮫ ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﯽ ﺷﮭﺮﺳﺎزی و ﻣﻌﻤﺎری اﯾﺮان ﭘﯿﺮاﻣﻮن طﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﭘﯿﺮاﻣﻮﻧﯽ ﺣﺮم ﻣﻄﮭﺮ ﺣﻀﺮت اﻣﺎم رﺿﺎ )ع١٣٩۶/۵/٣١
9. Mobilising partnerships for urban strategic planning: Experiences from City Development Strategies , Dr. Rene Peter Hohmann (Cities Alliance) Phoram Shah (Cities Alliance(.وWorld Urban Forum VI Naples(2017) |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
تجهیزات ویدئو کنفرانس ، امکانات بازدیداز محل |
10 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم ، امتحان پایان ترم ، و انجام کار تحفیقی |