طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی شهرها محور توسعه محسوب می شوند ، و عامل توسعه و محور توسعه می باشند. و از طرفی درشهرها 75% آلودگی ها منتشر می شوند. لذا به منظور بهره گیری از ظرفیتهای شهرها برای توسعه و کاهش الاینده ها ضرروت تهیه برناه ریزی راهبردی و عملیلتی برای شههرا از ضروریات است و اشنایی دانشجویان با شیوه تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی شهروشهرداری را ایجاب می نماید.
2 شایستگی های پایه دانشجوی دکتری رشته برنماه ریزی شهری ، نیاز به شایستگی خاصی ندارد و موظف است این درس را بگذاراند.
3 اهداف یادگیری اشنایی با ضرروت تهیه طرحهای راهبردی عملیاتی اشنایی با مسایل و مشکلات نداشتن برنامه راهبردی عملیاتی شهر وشهرداری اشنایی با انواع برنامه های راهبردی و عملیاتی شهر وشهرداری اشنایی با متدلوژی تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهر داری
4 روش تدریس روش تدریس نظری همراه با پاورپوینتو مشارکت دانشجویان و ارایه گزارش دانشجویان در کلاس و بازدیدهای میدانی و نقد مقالاتو کتابهای مرتبط است.
5 وظایف دانشجو حضور در کلاس ، رعایت مقررات ، انجام تکالیف کلاس درس ، شرکت در عملیات میدانی ، تهیه گزارش نهایی تحقیق و امتحان پایان ترم
6 منبع فردآر، دیوید ، مدیریت استراتژیک ، پارسائیان ، علی ، دفتر پژوهشهای فرهنگی ، 1394 سازمان شهرداریها ، دستور العمل اجرایی تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداریها ، وزارت کشور ، 1394 احمدی بافنده ، محمد، (1393 )حمل و نقل در کلان شهرها و جهان شهرها، تهران ، افکار ساسان پور ، فرزانه (1390)، مبانی توسعه کلانشهرها ، مرکز مطالعات وبرنامه ریزی شهرتهران ، تهران نوید سعیدی رضوانی،(1392)، کتاب مدیریت شهری - جلد سوم - بررسی تطبیقی نظام مدیریت شهری در کشورهای نمونه، انتشارات تیسا، تهران رضایی قهرمان محمدرضا و  آقاسیدحسینی سیدرضا ، دوازده گام تا تدوین و پیاده سازی کارت امتیازی متوازن و تعیین شاخص های عملکردی پابلو اگیون ، 1392 , برنامه ریزی شهبرای مدیران شهر ، مترجمان محمد رحیم رهنما ، سید علی حسین پور ، انتشارات مرکز پزوهشهای شورای اسلامی مشهد  Barry Cullingworth, and J. Barry Cullingworth (1997) Planning in the USA:
7 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت ، رایانه ، نرم افزارهای args و TerrSet
8 نحوه ارزشیابی شرکت در بحثهای کلاسی ، امتحان پایان ترم ، ارایه گزارش عملیات میدانی