1 |
هدف کلی |
آشنایی با ماتریسها و حل معادلات خطی و نیز آشنایی مبانی جبر خطی از جمله فضاهای برداری و تبدیلات خطی |
2 |
شایستگی های پایه |
تسلط بر مبانی علوم ریاضی |
3 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
الزامی تخصصی |
4 |
اهداف یادگیری |
حل دستکاههای معادلات خطی .
شناخت مفهوم فضای برداری و تبدیلات خطی و ارتباط آنها با ماتریسها
آشنایی با مقادیر و بردارهای ویژه ماتریس ها
قطری شدن و مثلثی شدن تبدیلات خطی |
5 |
روش تدریس |
ابتدای هر جلسه با پرسش و پاسخ کلاسی، به مرور درسهای قبلی میپردازیم و سپس با مشارکت دانشجویان با تعاریف و قضایای جدید و مثالها در درس آشنا میشویم. |
6 |
وظایف دانشجو |
ضور فعال در کلاس درس.
مطالعه مباحث ارائه شده در کلاس.
شرکت درآزمونهای کلاسی و آزمونهای میانترم و پایانترم
و تحویل تمرینها |
7 |
منبع |
1. ک . م. هافمن، ر. کنزی، جبر خطی، ترجمه جمشید فرشیدی، مرکز نشر دانشگاهی، 1394.
2. ارقامی، جبرخطی برای آمار. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
گچ و تخته مناسب و کلاس مجهز به ویدئو پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمونهای مستمر حدود 20 درصد
دو میانترم 40 درصد
پاایانترم حدود 40 درصد |