| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به اهمیت پژوهش در این رشته و داشتن پایان نامه ارشد، جایگاه این درس در رسیدن به اهداف پرورشی مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی و تسلط به مفاهیم و مدل های آماری دو متغیری و چند متغیری و کاربرد نرم افزارهای مربوط به تحلیل داده های آماری |
| 3 |
شایستگی های پایه |
کسب مهارتهای نظری و عملی آمار توصیفی و استنباطی مقطع کارشناسی مهمترین شایستگی های پایه این درس می باشد |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با منطق استنباط آماری و ارتباط بین تئوری احتمالات با آمار، فرایند انتخاب مدل آماری، تسلط به مدل ها و آزمون های آمار دو متغیری، مدل های پارامتریک و غیر پارامتریک دو متغیری، آشنایی با انواع مدل های چندمتغیری (ارتباطی، مستقل و وابسته) و تسلط کامل به کاربرد نرم افزار SPSS در حل مسایل دو و چند متغیر آماری |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی و ارایه مباحث در کلاس، حل تمرین و مشارکت در انجام یک کار عملی تا پایان ترم |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس، انجام تکالیف کلاسی و حل تمرین ها و انجام یک پروژه عملی تا پایان ترم |
| 7 |
منبع |
هومن، حیدر علی (1388). استنباط آماری در پژوهش رفتاری. تهران: سمت
دلاور، علی (1396). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: رشد
هومن، حیدرعلی (1390). آمار چند متغیری در روانشناسی. تهران:سمت |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و نرم افزار SPSS |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر، میان ترم، پایان ترم و انجام کار عملی |