طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره با توجه به اهمیت پژوهش در این رشته و داشتن پایان نامه ارشد، جایگاه این درس در رسیدن به اهداف پرورشی مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است
2 هدف کلی آشنایی و تسلط به مفاهیم و مدل های آماری دو متغیری و چند متغیری و کاربرد نرم افزارهای مربوط به تحلیل داده های آماری
3 شایستگی های پایه کسب مهارتهای نظری و عملی آمار توصیفی و استنباطی مقطع کارشناسی مهمترین شایستگی های پایه این درس می باشد
4 اهداف یادگیری آشنایی با منطق استنباط آماری و ارتباط بین تئوری احتمالات با آمار، فرایند انتخاب مدل آماری، تسلط به مدل ها و آزمون های آمار دو متغیری، مدل های پارامتریک و غیر پارامتریک دو متغیری، آشنایی با انواع مدل های چندمتغیری (ارتباطی، مستقل و وابسته) و تسلط کامل به کاربرد نرم افزار SPSS در حل مسایل دو و چند متغیر آماری
5 روش تدریس سخنرانی و ارایه مباحث در کلاس، حل تمرین و مشارکت در انجام یک کار عملی تا پایان ترم
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس، انجام تکالیف کلاسی و حل تمرین ها و انجام یک پروژه عملی تا پایان ترم
7 منبع هومن، حیدر علی (1388). استنباط آماری در پژوهش رفتاری. تهران: سمت دلاور، علی (1396). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: رشد هومن، حیدرعلی (1390). آمار چند متغیری در روانشناسی. تهران:سمت
8 مواد و امکانات آموزشی رایانه و نرم افزار SPSS
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر، میان ترم، پایان ترم و انجام کار عملی