طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره الزامی- تخصصی مشترک
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مفاهیم تولید پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط متفاوت محیطی
3 شایستگی های پایه دانشجو میباید دروس زراعت عمومی و اکولوژی را گذرانده باشد
4 اهداف یادگیری در این درس ضمن بررسی وضعیت موجود و چالش ها، نقاط قوت و ضعف نظام های کشاورزی موجود بررسی خواهد شد و اهمیت و استفاده بهینه منابع اعم از آب، خاک، عناصر غذایی در تامین امنیت غذایی جمعیت کره زمین تشریع خواهد شد.
5 روش تدریس درس بصورت حضوری با استفاده از کامپیوتر و ویدئو پروژکتور و با بهره گیری از نرم افزار های مختلف از جمله پاورپونت، کلیپ و فیلم مفاهیم و سرفصل های درس برای دانشجویان تشریع خواهد شد و در صورت نیاز ممکن است برخی جلسات مجازی با استفاده از وی روم بصورت مجازی تدریس خواهد شد.
6 وظایف دانشجو دانشجویان باید حضور فعال در کلاس داشته باشند و پویا باشند و هر دانشجو در صورت تما باید یک سمینار 10 تا 20 دقیقه ای در ارتباط با موضوعات مرتبط میتواند ارایه نماید
7 منبع کامکار، ب. و مهدوی دامغانی م. 1391. مبانی کشاورزی پایدار. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد جلالی، و.ر.، اسدی کپورچال، ص. و طاقدیس، س. 1395. پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک . انتشارات دانشگاه گیلان آینه بند، ا. 1395.اصول و مبانی کشاورزی پایدار. انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز شمسایی، ا. و مطیعی لنگرودی، س.ح. 1398. توسعه و کشاورزی پایدار (از دیدگاه اقتصاد روستایی). انتشارات دانشگاه تهران کاظمی، ح. 1395. کشاورزی پایدار (اصول و رهیافت های مدیریتی). انتشارات دانشگاه تبریز فلاح، س. 1399. مبانی کشاورزی پایدار. انتشارات دانشگاه شهر کرد مرشدی ع. 1393. کشاورزی پایدار در زیست بوم های مناطق خشک. انتشارات دانشگاه تهران قربانی، م. یزدانی، س. و زارع‌ میرک‌آباد، ه. 1389. مقدمه‌ای بر کشاورزی پایدار (رهیافت اقتصادی). انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد نصیری محلاتی م.؛ کوچکی ع.؛ رضوانی مقدم پ. و بهشتی. 1392 (چاپ هفتم). اگرواکولوژی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. جهان و همکاران. 1394. اگرواکوالوژی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر، ویدئو پروزکتور
9 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم 50%، ارایه سمینار 20% مازاد، امتحان پایان ترم 50%