طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره ازجمله دروس تخصصی گروه است
2 هدف کلی اهداف کلی درس آشنایی بادانش حدیث و شاخه های آن و مهم ترین مفاهیم و مصطلحات
3 شایستگی های پایه اشنایی با صرف ونحوونرم افزارها
4 اهداف یادگیری جایگاه حدیث در علوم اسلامی، رابطه فقه با حدیث،اصطلاحات و مفاهیم: حدیث، خبر، روایت، سنت، اثر، سند، متن، حدیث قدسی، تقسیم اجمالی شاخه های علم حدیث، تاریخ حدیث، درایه حدیث، رجال حدیث
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث
6 وظایف دانشجو آزمون پایان ترم وارائه تحقیق وکار کلاسی (پاسخ به سوالات هر درس)
7 منبع فهرست منابع گزیده از منابع ذیل:-مدیر شانه چی، کاظم، علم حدیث، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد، 7313ش.-سبحانی، جعفر، اصول الحدیث و احکامه فی علم الدرایه، قم: مؤسسه الامام الصادق( ،)ع7313ش.-فضلی، عبدالهادی، اصول علم الرجال، بیروت: مؤسسه ام القری، 7373ق.-سبحانی تبریزی، جعفر، کلیات فی علم الرجال، قم: مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، 7334ش.-عتر، نور الدین، منهج النقد فی علوم الحدیث، دمشق: دارالفکر، 7411م.-مدیر شانه چی، کاظم، تاریخ حدیث، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه، 7311ش.-معارف، مجید، تاریخ عمومی
8 مواد و امکانات آموزشی فضای کلاس-نرم افزارپاور پوینت-تخته وایت بورد/ هوشمند-ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی آزمون پایان ترم وکنفرانس وارزیابی تحقیق وسوالات کلاسی