طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس دوره کارشناسی ارشد در گرایش های کنترل ریاضی-ریاضیات زیستی است.
2 هدف کلی آشنای دانشجویان با مفاهیم بهینه سازی و سیستم های کنترلی و مدلهای زیستی و مدلهای مختلف بهینه سازی و کنترلی و تکنیک هایی برای حل این نوع مسایل است. در این درس مفاهیم بهینه سازی و سیستم های کنترلی و شرایط لازم و کافی بهینه سای و کنترلی و روشهای عددی در حل این نوع مسایل می پردازیم.
3 شایستگی های پایه مسلط به مبانی بهینه سازی و مبانی آنالیز ریاضی و برنامه نویسی مسلط به مبانی سیستم های دینامیکی
4 اهداف یادگیری دانشجویان پس از گذراندن این درس با با مدلهای مختلف مسایل بهینه سازی و تکنیکهای حل آنهاآشنا می شوند و این مدلها ابزاری خواهد بود برای حل مسایل کاربردی
5 روش تدریس استفاده از ویدیو پروژکتور برای ارایه بخشی از دروس از طریق اسلاید و پاورپوینت و استفاده از تخته وایت برد برای تجزیه و تحلیل فرمولهای ریاضی و مثالهای عددی و استفاده از نرم افزار وبینار برای تدریس آنلاین و از سایت vu برای بار گزاری فیلم های موزشی به صورت آفلاین
6 وظایف دانشجو حضور مستمر در کلاس و شرکت در سوال و جواب در کلاس. تحویل به موقع تمرینات و تکالیف کلاسی و برنامه های کامپیوتری.
7 منبع Mokhtar S. Bazaraa, hanif D. Sherali and C. M. Shetty. Nolinear Programming:Theory and algorithms, 2006, john wily & Sons, Inc. D. Leunburger. linear and Nonlinear Programming, 2nd ed., Addison-Wesley, 1989 Desineni Subbamma and Desineni Rama Naidu, Optimal control system, 2002.
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس و در صورت نیاز آزمایشگاه کامپیوتر، قلم نوری و لپ تاپ و نرم افزارهای مورد نیاز
9 نحوه ارزشیابی تمرین های تحویلی. کوییز- برنامه های کامپیوتری- امتحانات میان ترم و پایان ترم. امتحانات میان ترم و تکالیف کلاسی 8 نمره- پایان ترم 10 نمره و سمینار کلاسی و برنامه کامپیوتری 2 نمره