1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
هوش یکی از بحث برانگیزترین پدیده های روانی است که هنوز ماهیت آن تا حدود زیادی ناشناخته است. با وجود کوشش های گسترده روان شناسان، هنوز هیچ تعریف دقیق و روشنی که همگان بر آن توافق داشته باشند ارائه نشده است. علت اختلاف نظر بر سر ماهیت هوش این است که هوش مشاهده پذیر نیست. هوش سازه ای است که نظریه پردازان و آزمون سازان پدید آورده اند تا به کمک آن رفتارهای هوشمندانه را تبیین کنند. به سخن دیگر، آن ها همه رفتارهای هوشمندانه را ناشی از وجود پدیده ای به نام هوش می دانند |
3 |
شایستگی های پایه |
تعریف هوش را بداند
توان انجام بعضی از فعالیت های ویژه همراه با تمرکز، تفکر خلاق و ابداع را در کودک ارزیابی کند
مجموعه ای از دانش ها و مهارت ها که بتواند به وسیله یک آزمون در مورد هوش سنجیده شود. |
4 |
اهداف یادگیری |
فهرستی از تعاریف هوش
سیر تحول هوش و مفاهیم مربوط به آن
انواع هوش
ویژگی های یادگیری افراد تیز هوش
ویژگی های انگیزشی
ویژگی های رهبری
گسترش مفهوم هوش |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی
ارایه اسلاید
معرفی کتاب و مقاله
تعیین تکلیف برای دانشجویان در تفکر خلاق |
6 |
وظایف دانشجو |
بررسی آزمونهای هوش
نقد تعریف تیزهوشی
نقد و بررسی و آسیب شناسی مدارس تیزهوشان
ارایه گزارش از مطالعه در کلاس |
7 |
منبع |
تیزهوشی: تعاریف و مفاهیم(مجتبی امیریمجد، رابرت.ج استرنبرگ، سالی ریس)
مقاله های های مرتبط
اسلاید |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلاید
بازدید از مدارس تیزهوشان
بررسی رویکردهای آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت کلاسی
ازمونهای کلاسی
ازمون پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |