1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
شاخص های رعایت قوانین و ایمنی
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های مرتبط با رعایت قوانین و ایمنی
رشد اجتماعی و عاطفی
شاخص های رشد اجتماعی و هیجانی
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های اجتماعی و هیجانی
شاخص های درخواست کمک و مساعدت
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های درخواست کمک
شاخص های دوستی با همسالان
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های دوستی با همسالان
شاخص های همکاری با همسالان
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های همکاری با همسالان
شاخص های تعامل و گفتگوی مثبت و نتیجه بخش
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های تعامل و گفتگوی مثبت و نتیجه بخش
شاخص های آگاهی از رفتار خود و تبعات آن
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های آگاهی از رفتار خود
شاخص های شرکت سازنده و مؤثر در فعالیت های گروهی
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های شرکت سازنده و مؤثر در فعالیت های گروهی
شاخص های انطباق با شرایط متفاوت اطراف
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های انطباق با شرایط متفاوت اطراف
شاخص های همدلی با دیگران و محیط طبیعی اطراف
اقدامات، آموزش و توان بخشی مهارت های همدلی با دیگران و محیط طبیعی اطراف |
3 |
شایستگی های پایه |
شناسایی اختلالات حوزه کودکان با نیاز ویژه |
4 |
اهداف یادگیری |
کمک به خانواده های کودکان با نیاز ویژه
کمک به توانمند سازی کودکان
آمادگی حضور در اجتماع و کسب استقلال و اشتغال |
5 |
روش تدریس |
ارایه مطالب
جمع آوری رویکردهای توانبخشی توسط دانشجویان
اجرای فعالیتها در مراکز کودکان با نیاز ویژه |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتابها و مقالات
انجام فعالیتهای عملی |
7 |
منبع |
توان بخشی کودکان با نیازهای ویژه
با تأکید بر مداخلات تحول محور
ناشر: سازمان سمت
نویسنده: سعید حسنزاده
توانبخشی افراد با نیاز خاص انتشارات ساوالان |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب
مقالات
اسلاید |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمونهای کلاسی
آزمون نهایی
بررسی مقالات و ارایه در کلاس
کار عملی انجام مدل مداخله ای |
10 |
فایل |
Pdf File |