1 |
سرعت(چابکی ارتباط غیر کلامی: |
|
2 |
تعریف اختلالات حرکتی و انواع آن بررسی کلی طبقهبندی اختلالات حرکتی (فلج مغزی، دیستروفی عضلانی، اختلال هماهنگی رشدی) تأثیر اختلالات حرکتی بر رشد شناختی، اجتماعی و هیجانی کودکان هدف: آشنایی دانشجویان با انواع اختلالات حرکتی و تأثیرات آن بر جنبههای مختلف رشد کودکان استثنایی |
|
3 |
معرفی فلج مغزی و انواع آن علل و علائم فلج مغزی تکنیکهای حرکتدرمانی ویژه کودکان مبتلا به CP هدف: ارائه روشهای درمانی به ویژه فیزیوتراپی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی |
|
4 |
آشنایی با دیستروفی عضلانی و علائم آن اثرات دیستروفی عضلانی بر تحرک و تواناییهای حرکتی روشهای توانبخشی حرکتی برای کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی هدف: آموزش تکنیکهای حرکتدرمانی برای بهبود عملکرد حرکتی در کودکان مبتلا به دیستروفی عضلان |
|
5 |
اختلال هماهنگی رشدی (DCD) و مداخلات حرکتدرمانی موضوعات: تعریف اختلال هماهنگی رشدی و علائم آن تأثیر اختلال هماهنگی بر مهارتهای حرکتی و اجتماعی مداخلات حرکتدرمانی برای کودکان با اختلال هماهنگی رشدی هدف: آشنایی با روشهای درمانی برای تقویت هماهنگی و مهارتهای حرکتی در کودکان مبتلا به |
|
6 |
ارزیابی مهارتهای حرکتی در کودکان استثنایی موضوعات: معرفی روشهای ارزیابی مهارتهای حرکتی ابزارهای ارزیابی (مشاهده، خودسنجی، ارزیابی عملکردی) تحلیل عملکرد حرکتی و تدوین برنامه درمانی هدف: آشنایی با روشهای ارزیابی و تشخیص اختلالات حرکتی در کودکان استثنایی |
|
7 |
صول حرکتدرمانی در کودکان با نیازهای ویژه موضوعات: تعریف حرکتدرمانی و اهداف آن در درمان اختلالات حرکتی اصول طراحی جلسات حرکتدرمانی برای کودکان با نیازهای ویژه بررسی انواع تمرینات و فعالیتهای حرکتی هدف: آشنایی با اصول طراحی برنامههای حرکتدرمانی و استفاده از تمرینات خاص برای کودکان استثنایی. |
|
8 |
فیزیوتراپی و نقش آن در حرکتدرمانی موضوعات: آشنایی با فیزیوتراپی و نقش آن در بهبود مهارتهای حرکتی تکنیکهای فیزیوتراپی برای کودکان مبتلا به اختلالات حرکتی بررسی مداخلات فیزیوتراپی در اختلالات مختلف هدف: آموزش استفاده از فیزیوتراپی به عنوان ابزار موثر در درمان اختلالات حرکتی. |
|
9 |
بازیدرمانی و کاربرد آن در حرکتدرمانی موضوعات: معرفی بازیدرمانی و نقش آن در درمان اختلالات حرکتی بازیهای حرکتی برای بهبود هماهنگی و تحرک طراحی فعالیتهای بازیمحور برای کودکان استثنایی هدف: آشنایی با استفاده از بازیهای حرکتی به عنوان ابزاری موثر در حرکتدرمانی. |
|
10 |
بازیدرمانی و کاربرد آن در حرکتدرمانی موضوعات: معرفی بازیدرمانی و نقش آن در درمان اختلالات حرکتی بازیهای حرکتی برای بهبود هماهنگی و تحرک طراحی فعالیتهای بازیمحور برای کودکان استثنایی هدف: آشنایی با استفاده از بازیهای حرکتی به عنوان ابزاری موثر در حرکتدرمانی. |
|
11 |
بازیدرمانی و کاربرد آن در حرکتدرمانی موضوعات: معرفی بازیدرمانی و نقش آن در درمان اختلالات حرکتی بازیهای حرکتی برای بهبود هماهنگی و تحرک طراحی فعالیتهای بازیمحور برای کودکان استثنایی هدف: آشنایی با استفاده از بازیهای حرکتی به عنوان ابزاری موثر در حرکتدرمانی. |
|
12 |
بازیدرمانی و کاربرد آن در حرکتدرمانی موضوعات: معرفی بازیدرمانی و نقش آن در درمان اختلالات حرکتی بازیهای حرکتی برای بهبود هماهنگی و تحرک طراحی فعالیتهای بازیمحور برای کودکان استثنایی هدف: آشنایی با استفاده از بازیهای حرکتی به عنوان ابزاری موثر در حرکتدرمانی. |
|
13 |
حرکات اصلاحی و تکنیکهای آن در حرکتدرمانی موضوعات: آشنایی با حرکات اصلاحی و کاربردهای آن در درمان اختلالات حرکتی تکنیکهای حرکات اصلاحی برای تقویت عضلات و مفاصل روشهای طراحی برنامه حرکات اصلاحی برای کودکان استثنایی هدف: آشنایی با تکنیکهای حرکات اصلاحی در حرکتدرمانی کودکان استثنایی |
|
14 |
حرکات اصلاحی و تکنیکهای آن در حرکتدرمانی موضوعات: آشنایی با حرکات اصلاحی و کاربردهای آن در درمان اختلالات حرکتی تکنیکهای حرکات اصلاحی برای تقویت عضلات و مفاصل روشهای طراحی برنامه حرکات اصلاحی برای کودکان استثنایی هدف: آشنایی با تکنیکهای حرکات اصلاحی در حرکتدرمانی کودکان استثنایی |
|
15 |
حرکتدرمانی و درمان اختلالات اجتماعی و هیجانی موضوعات: تأثیر حرکتدرمانی بر اختلالات اجتماعی و هیجانی بررسی نقش حرکتدرمانی در بهبود ارتباطات اجتماعی و مهارتهای هیجانی استفاده از حرکات درمانی در درمان اضطراب و افسردگی هدف: بررسی ارتباط بین حرکتدرمانی و بهبود مشکلات اجتماعی و هیجانی در کودکان استثنایی. |
|
16 |
ارزیابی و نظارت بر پیشرفت درمانی در حرکتدرمانی موضوعات: روشهای ارزیابی پیشرفت درمانی در حرکتدرمانی تنظیم اهداف درمانی و ارزیابی نتایج نظارت مستمر بر روند درمانی و تنظیم برنامهها هدف: آشنایی با روشهای ارزیابی و نظارت بر پیشرفت درمانی در حرکتدرمانی |
|
17 |
جمعبندی، تحلیل موردی و ارزیابی پایاندوره موضوعات: مرور مفاهیم کلیدی دوره تحلیل مطالعات موردی و تجزیه و تحلیل برنامههای درمانی ارزیابی و آزمون پایانی هدف: جمعبندی و ارزیابی نهایی دوره با توجه به مسائل مطرح شده |
|