1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس مدیریت روسازی راهها و فرودگاهها و پارکینگها 3 واحد تخصصی می باشد که دانشجویان گروه عمران گرایش راه و ترابری در مقاطع تحصیلات تکمیلی مجاز به اتخاذ آن به عنوان یکی از دروس اختیاری دوره خود می باشند. و دانشجو پس از پایان این درس با روشهای مدیریت روسازی راه ها در سطح شبکه و در سطح پروژه و مدلهای پیش بینی وضعیت روسازی و همچنین معرفی روشهایی جهت اتخاذ بهینه ترین سیاست در بحث نگهداری راهها آشنا می شود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روشهای مدیریت روسازی راه ها در سطح شبکه و در سطح پروژه و معرفی روشهایی جهت اتخاذ بهینه ترین سیاست در بحث نگهداری راهها و همچنین آشنایی با روشهای ارزیابی وضعیت روسازی و مدلهای پیش بینی وضعیت روسازی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم طرح هندسی راه، طراحی و تحلیل روسازی و همچنین طراحی روکش لایه های آسفالتی از جمله پیش نیازهای مهم در درک بهتر موضعات مطرح مدیریت روسازی راه ها می باشد. |
4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری روش های سیستماتیک برای تعیین ضرورت ها در امر ترمیم و نگهداری راه ها و فرودگاهها و پارکینگها |
5 |
روش تدریس |
تدریس به صورت حضوری و با ارائه پاورپوینت صورت می پذیرد.در ابتدای هر جلسه مروری بر مباحث توضیح داده شده در جلسه قبل می گرددو بعد از آن مطالب جدید مدیریت وتعمیر و نگهداری راه ها به دانشجویان ارائه می گردد. سپس پیرامون مسائل مطرح شده و با راهنمایی استاد، دانشجویان مباحث جدید و تکمیلی پیرامون سرفصل دروس را به عنوان تکالیف درسی در کلاس ارائه خواهند نمود.ضمنا دانشجویان در بعضی جلسات مواردی را به صورت تکلیف ارائه خواهند نمود. |
6 |
وظایف دانشجو |
از دانشجویان انتظار می رود تا با حضور به موقع وموثردر کلاس، مشارکت در مباحث درسی، انجام به موقع تکالیف و پروژه ها وارائه پیشنهادات موضوعات مهم پیرامون سرفصل های دروس به بهبود کیفیت جلسات کمک نمایند. |
7 |
منبع |
-جزوه های درسی کلاس و پاورپوینهای ارائه شده
-Pavement Management for Airports, Roads, And Parking Lots, By: Mohamed Y. Shahin, 2005 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فایل های مربوط به جزوات درسی، اسلایدهای آموزشی،کتاب ها و منابع معرفی شده |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال وموثر در کلاس 5 درصد-ارائه تکالیف 20 درصد-ارائه پروژه ها 20درصد-امتحان میان ترم 25 درصد-امتحان پایان ترم 30 درصد |