1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دانشجویان کارشناسی مهندسی برق، درس زبان تخصصی را معمولا در ترم های هفتم یا هشتم اخذ می نمایند. |
2 |
هدف کلی |
هدف از این درس، آشنایی با متون تخصصی انگلیسی و ظرافت های ارائه یک سخنرانی تخصصی به زبان انگلیسی می باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
مدرس این درس باید در چهار مهارت شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی مهارت کافی داشته باشد. بعلاوه، وی باید بتواند با ایجاد یک فضای مناسب همه دانشجویان کلاس را به صورت فعال در ارتباطات درون کلاس به مشارکت وادارد. دانشجویان نیز باید حداقل آشنایی با زبان انگلیسی را قبلا کسب نموده باشند. به عبارت دیگر، فر بر آن است که دانشجویان قبلا (مثلا در درس زبان عمومی) یک آشنایی حداقلی با زبان انگلیسی داشته باشند. |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این درس نه تنها مهارت های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را بهبود می دهند، بلکه فرصتی مناسب برای آشنایی با اصول اساسی ارائه یک سخنرانی علمی خواهند داشت. |
5 |
اهداف یادگیری |
آزمون پایان ترم به صورت تستی و در قالب درک مطلب برگزار می شود. به عبارت دقیقتر، آزمون شامل حداقل 10 متن تخصصی مرتبط با مهندسی برق می باشد. دانشجو موظف است پس از قرائت متن، به سوالات مفهومی که در ذیل متن درج شده است، پاسخ دهد. هدف از این آزمون، ارزیابی مهارت دانشجو در خواندن متن های تخصصی و درک محتوای آنها می باشد. |
6 |
اهداف یادگیری |
در جلسه اول، در خصوص سرفصل های درس، روش برکزاری و اداره کلاس، سخنرانی های دانشجویان در کلاس، سخنرانی های مدرس در کلاس، تکالیف و آزمون نهایی صحبت می شود. همچنین، در قالب یک مباحثه دو طرفه دانشجویان تشویق می شوند تا درباره دلایل ضعفشان در مکالمه به زبان انگلیسی علیرغم شرکت در کلاس های مختلف صحبت نمایند. |
7 |
اهداف یادگیری |
در این سخنرانی، مدرس در خصوص اشکالات متداول در زبان آموزی و دلایل عدم موفقیت دانشجویان در یادگیری زبان انگلیسی صحبت نموده و راه حل هایی برای رفع این اشکال بیان می شود. همچنین، در خلال سخنرانی، سوالاتی درباره مطالب بیان شده در کلاس از دانشجویان پرسیده می شود و از آنها خواسته می شود تا به زبان انگلیسی پاسخ های خود را مکتوب نمایند. در انتهای جلسه، برگه های پاسخ دانشجویان به عنوان کار کلاسی جمع آوری و پس از بررسی در جلسه آینده به آنها برگردانده می شود. |
8 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه، از برخی دانشجویان به صورت داوطلبانه یا به صورت تصادفی با انتخاب مدرس، خواسته می شود که یک سخنرانی کوتاه به زبان انگلیسی با 5 اسلاید ارائه دهند. اسلایدها به عنوان تکلیف در فاصله جلسه قبل تا این جلسه باید آماده شود. پس از اتمام هر سخنرانی به صورت تصادفی و با انتخاب استاد درس، از دانشجویان دیگر کلاس خواسته می شود تا در یک مکالمه کوتاه با سخنران وارد شده و از وی سوال بپرسند و یا به سوالات سخنران پاسخ دهند. |
9 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه، از برخی دانشجویان به صورت داوطلبانه یا به صورت تصادفی با انتخاب مدرس، خواسته می شود که یک سخنرانی کوتاه به زبان انگلیسی با 5 اسلاید ارائه دهند. اسلایدها به عنوان تکلیف در فاصله جلسه قبل تا این جلسه باید آماده شود. پس از اتمام هر سخنرانی به صورت تصادفی و با انتخاب استاد درس، از دانشجویان دیگر کلاس خواسته می شود تا در یک مکالمه کوتاه با سخنران وارد شده و از وی سوال بپرسند و یا به سوالات سخنران پاسخ دهند. |
10 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی خود پیرامون متنی که قبلا در سایت درس برای وی (توسط مدرس) معرفی شده است، ارائه دهند. |
11 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی خود پیرامون متنی که قبلا در سایت درس برای وی (توسط مدرس) معرفی شده است، ارائه دهند. |
12 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی خود پیرامون متنی که قبلا در سایت درس برای وی (توسط مدرس) معرفی شده است، ارائه دهند. |
13 |
اهداف یادگیری |
در این سخنرانی، استاد درس مهمترین نکات در خصوص روش نوشتن بک مقاله علمی و نحوه ارسال آن برای داوری به یک مجله علمی را شرح می دهد. |
14 |
اهداف یادگیری |
در این سخنرانی، برخی مهارت ها در خصوص خواندن متون علمی توسط مدرس شرح داده خواهد شد. |
15 |
اهداف یادگیری |
در این سخنرانی، برخی مهارت ها در خصوص نوشتن یک متن علمی توسط مدرس شرح داده خواهد شد. |
16 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه، مهمترین نکات درباره نحوه آماده سازی یک CV علمی توسط مدرس شرح داده می شود. بعلاوه، چند نمونه CV خوب معرفی شده و برخی اشتباهات متداول در تنظیم CV نیز شرح داده می شود. |
17 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی دوم خود را پیرامون یک مقاله علمی (که با انتخاب خودشان به تایید استاد درس رسیده است) ارائه می دهند. |
18 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه، سه فایل ویدیویی (شامل یک انیمشن، یک مستند و یک سخنرانی علمی) کوتاه به زبان انگلیسی برای کلاس به نمایش در می آید. پس از نمایش هر ویدیو از دانشجویان خواسته می شود تا بر روی یک برگ کاغذ، دریافت خود از ویدیو را به زبان انگلیسی شرح دهند. سپس، از یک یا جند نفر از دانشجویان خواسته می شود تا نظر خود درباره ویدیو را با کلاس به استراک بگذارند. در نهایت، پاسخ نامه های دانشجویان به عنوان کارکلاسی جمع آوری و پس از بررسی به آنها برکردانده خواهد شد |
19 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی دوم خود را پیرامون یک مقاله علمی (که با انتخاب خودشان به تایید استاد درس رسیده است) ارائه می دهند. |
20 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی دوم خود را پیرامون یک مقاله علمی (که با انتخاب خودشان به تایید استاد درس رسیده است) ارائه می دهند. |
21 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه به ترتیب لیست، همه دانشجویان کلاس با نمایش فایل های پاورپوینتی که آماده نموده اند، سخنرانی دوم خود را پیرامون یک مقاله علمی (که با انتخاب خودشان به تایید استاد درس رسیده است) ارائه می دهند. |
22 |
روش تدریس |
کلیه جلسات درس به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می شود. در کلیه جلسات، سعی می گردد تا همه دانشجویان درس مباحثات مطرح شده در کلاس به مشارکت فراخوانده شوند. همچنین، به منظور تقویت مهارت نوشتن دانشجویان در اکثر جلسات درس، از دانشجویان خواسته می شود تا مطالبی را بر روی کاغذ نوشته و به عنوان کارکلاسی تحویل استاد درس دهند. |
23 |
وظایف دانشجو |
1- شرکت منظم در تمام جلسات درس (هر جلسه حضور و غیاب انجام می شود).
2- شرکت فعال در فعالیت های کلاسی
3- انجام تمرین ها
4- آماده سازی فایل های پاورپوینت مربوط به سخنرانی ها
5- شرکت در آزمون نهایی درس |
24 |
منبع |
فایل مقاله های علمی مربوط به سخنرانی اول در سایت مجازی درس در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. برای سخنرانی دوم، دانشجویان باید یک مقاله علمی مرتبط با مهندسی برق را انتخاب و به تایید استاد راهنما برسانند. |
25 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
26 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
27 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
28 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
29 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
30 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
31 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور و بلندگوی مناسب |
32 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
33 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
34 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
35 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
36 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
37 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
38 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
39 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
40 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
41 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
42 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپرژکتور |
43 |
نحوه ارزشیابی |
1- سخنرانی اول 3 نمره
2- سخنرانی دوم 5 نمره
3- تمرین ها 4 نمره
4- آزمون پایان ترم 8 نمره
5- کارکلاس نمره تشویقی اضافه بر 20 |
44 |
فایل |
Pdf File |