طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره فیزیک ذرات بنیادی به دنبال بیانی در سطح بنیادی برای گشودن راز ماده است. ماده از چه چیزی تشکیل شده است سؤالی است که از ابتدا ذهن بشر را به خود مشغول داشته است. بسیاری که امروزه در فیزیک و سایر علوم و فناوری به دست امده است از تلاش بشر برای پاسخ به این سؤال به وجود امده است. برای مثال می توان از دو پیشرفت مهم قرن بیستم در زمینۀ ابررسانایی و اینتزنت نام برد که در سرن (مرکز شتاب دهندۀ ذرات در اروپا) برای کشف ذرات به وقوع پیوست.
2 هدف کلی آشنایی با ذرات بنیادی و نیروهای طبیعی
3 شایستگی های پایه داشتن دانش کوانتومی ضروری است.
4 اهداف یادگیری فراگیری ذرات و پادذرات موجود در طبیعت، خواص انها نیروهای اصلی عمل کننده در طبیعت و همچنین تقارنهای موجود در طبیعت
5 روش تدریس روش تدریس بازخوردی (reflective) است. دانشجو در مباحث کلاس مشارکت داده می شود. در تدریس این درس از روش ترکیبی تخته سیاه و اسلاید استفاده می شود. نمایش تصاویر، فیلم های آموزشی متعدد برای درک بهتر مفاهیم استفاده می شوند.
6 وظایف دانشجو شرکت منظم در کلاس، انجام تکالیف
7 منبع فیزیک ذرات بنیادی نوشته: بی مارتین و جی شو
8 مواد و امکانات آموزشی تخته سیاه،اسلاید و فیلم آموزشی
9 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم، سمینار و امتحان پایان ترم