| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه به عنوان دو واحد درس عمومی معارفی جهت آشنایی دانشجویان با جایگاه و اهمیت کتاب نهج البلاغه در مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با معارف نهج البلاغه در قالب بایسته های اخلاقی اعتقادی سیاسی اجتماعی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی اجمالی با تاریخ حدیث شیعه |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی |
| 5 |
روش تدریس |
ارایه مطالب در قالب طرح پرسش و گفتگوی دوطرفه |
| 6 |
وظایف دانشجو |
انجام فعالیت آموزش مجازی و نیز کارورزی تفسیر |
| 7 |
منبع |
متن منتخب ز کتب تدوین شده توسط نشر معارف در زمینه نهج البلاغه به انضمام مطرح شده در کلاس و پاورپوینت |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت کلیپ فیلم |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
15 نمره مربوط به امتحان کتبی پایان ترم در قالب 60 سوال چهارگزینه ای
3 نمره بابت انجام 14 جلسه فعالیت آموزش مجازی در سایت ec.nahad.ir
2 نمره بابت انجام کاورزی نهج البلاغه: بازنویسی 12 صفحه از متن فارسی نهج البلاغه به انضمام ذکر 3 نکته و 3 پرسش از هر صفحه در مجموع 36 نکته و 36 پرسش در برگه a4 یک رو 250 کلمه ای ( 4 صفحه از خطبه ها 4 صفحه از نامه ها و 4 صفحه از کلمات قصار) |