طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره مناطق بیابانی گستره وسیعی از خشکی های دنیا و البته کشور ایران را در بر گرفته اند. بنابراین مدیریت صحیح آن ها می تواند تاثیرات گسترده ای بر همه ابعاد حیات در کره خاکی داشته باشد. درس ارزیابی و مدیریت پوشش گیاهی مناطق بیابانی با چنین هدفی در برنامه درسی گنجانده شده است.
2 هدف کلی مرور مباحث پایه ای در زمینه اهمیت پوشش گیاهی در مناطق بیابانی، آشنایی با روش های ارزیابی و مدیریت پوشش گیاهی در مناطق بیابانی، آشنایی با روش های احیایی و اصلاحی
3 شایستگی های پایه مبانی گیاه شناسی شناخت ویژگی های عمومی مناطق خشک و نیمه خشک
4 اهداف یادگیری آشنایی با گونه های اصلی پوشش گیاهی موثر در کارکرد اکولوژیک مناطق بیابانی آشنایی با روش های ارزیابی و مدیریت پوشش گیاهی آشنایی با اقدامات موثر در بهبود وضعیت پوشش گیاهی
5 روش تدریس سخنرانی- مشارکتی
6 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس و مشارکت فعال در مباحث ارائه شده تحویل به موقع و صحیح تکالیف و اقدامات برنامه ریزی شده
7 منبع کتاب احیای مناطق خشک و بیابانی از دکتر جعفری و دکتر طویلی مقالات و کتب متعدد بسته به مبحث ارائه شده (در طول ترم معرفی می شوند)
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور، امکان بازدید از منطقه اجرای پروژه احیایی در گناباد
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی پایان دوره به صورت کتبی حضور فعال و موثر در کلاس تحویل صحیح و به موقع تکالیف