# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | سه واحد نظری تخصصی-اختیاری ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیک گرایش علوم و فناوری کوانتومی |
2 | هدف کلی | مطالعه مبانی نظری درهمتنیدگی کوانتومی و شناسایی، سنجش و ساخت حالتهای درهمتنیده |
3 | شایستگی های پایه | آشنایی با اطلاعات و رایانش کوانتومی و ساختار نظریاطلاعاتی مکانیک کوانتومی |
4 | اهداف یادگیری | آشنایی با سامانههای مرکب و درهمتنیدگی کوانتومی، آشنایی با ناموضعیت کوانتومی و نامساوی بل، آشنایی با نمایش هیلبرتاشمیت و تانسور همبستگی، آشنایی با معیارهای جداپذیری، آشنایی با نگاشتهای مثبت و شاهدهای درهمتنیدگی آشنایی با کانالهای کوانتومی موضعی و غیرموضعی، آشنایی با سنجههای درهمتنیدگی آشنایی با درهمتنیدگی سامانههای چندبخشی، آشنایی با خالصسازی و تقطیر درهمتنیدگی، آشنایی با سامانههای متغییرپیوسته و درهمتنیدگی آنها |
5 | روش تدریس | 1) تدریس مطالب در کلاس، 2) واگذاری تکلیف به دانشجویان در طی جلسه درس، 3 برگزاری آزمونها |
6 | وظایف دانشجو | 1) شرکت در جلسات درس، 2) فعال بودن در کلاس، 3) انجام تکالیف واگذارشده، 4) مطالعه مطالب درسی، 5) شرکت در آزمونها |
7 | منبع | - R. Horodecki, P. Horodecki, M. Horodecki, K. Horodecki, "Quantum Entanglement, Review of Modern Physics", The American Physical Society, V81, 865-942, (2009). - M. Lewenstein, “Lecture Notes on Quantum Information Theory”, Wintersemester, University of Honnover (2000/2001) - J. Audretsch, "Entangled Systems: "New Directions in Quantum Physics", Wiley-VCH Verlag, 1rst Edition, (2007). - A. Buchleiter, C. Viviescas, M. Tiersch, "Entanglement and Decoherence", Springer-Verlag, (2009). - I. Bengtsson, K. Zyczkowski, "Geometry of Quantum States: An Introduction to Quantum Entanglement", Cambridge University Press, 1rst Edition, 2006. - D. Brus, G. Leuchs, "Lectures on Quantum Information", WILEY-VCH, 2007. |
8 | مواد و امکانات آموزشی | کتاب درسی و مراجع معرفی شده در ابتدای ترم و یا در طی جلسات کلاسی |
9 | نحوه ارزشیابی | تکلیفها و فعالیت کلاسی 4 نمره، مجموعه آزمونها در طی نیمسال 16 نمره |
10 | فایل | Pdf File |