| 1 |
هدف کلی |
آشنایی کلی با مفاهیم پایه اخترفیزیک |
| 2 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با ترمودینامیک، مکانیک تحلیلی، فیزیک جدید، و نجوم مقدماتی |
| 3 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در انتهای دوره درک صحیحی از کلیه محیطهای اخترفیزیکی خواهد داشت و قادر خواهد بود مسائل ساده اخترفیزیکی را حل کند. |
| 4 |
روش تدریس |
روش تدریس تئوری است همراه با مثالهایی برای حل عددی مسائل ساده |
| 5 |
وظایف دانشجو |
تحویل بهموقع تمرینها همراه با توضیح آنها به صورت شفاهی، دقت و نظم در انجام تکالیف |
| 6 |
منبع |
Maoz, D. (2006). Basic Astrophysics. Cambridge: Princeton University Press.
منابع برای رجوع
Harwit, M. (2006). Astrophysical Concepts. Springer. |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
با توجه به مجازی بودن آموزش: رایانه، وب کم، و نرمافزارهای لازم برای ایجاد ارتباط |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
۳۰٪ سه امتحان در طی نیمسال، ۳۰٪ امتحان پایان نیمسال، ۴۰٪ ارائه گروهی،
نمرهی تکالیف شفاهی و برنامه نویسی به عنوان نمرات کمکی منظور میشود. |
| 9 |
اهداف یادگیری |
توضیح دربارهی منابع - مقدمهای دربارهی تابش جسم سیاه |
| 10 |
اهداف یادگیری |
نمودار هرتسپرانگ راسل |
| 11 |
اهداف یادگیری |
معادلهی تعادل هیدروستاتیک، معادلات بقای جرم و انرژی |
| 12 |
اهداف یادگیری |
معادلات ساختار |
| 13 |
اهداف یادگیری |
معادلهی حالت |
| 14 |
اهداف یادگیری |
کدری |
| 15 |
اهداف یادگیری |
تحول ستارگان |
| 16 |
اهداف یادگیری |
کوتولههای سفید، ستارگان نوترونی و ابرنواختر |
| 17 |
اهداف یادگیری |
پالسارها، سیاهچالهها و اندرکنش دوتاییها |
| 18 |
اهداف یادگیری |
فروریزش ابر اولیه |
| 19 |
اهداف یادگیری |
نواحی HII، محیط میانستارهای |
| 20 |
اهداف یادگیری |
دینامیک شکلگیری ستارگان |
| 21 |
اهداف یادگیری |
نواحی HII |
| 22 |
اهداف یادگیری |
تولید انرژی هستهای در ستارگان |
| 23 |
اهداف یادگیری |
حل معادلات ساختار ستارگان، همرفت |
| 24 |
اهداف یادگیری |
داستان تحول ستارگان با جرم های مختلف |
| 25 |
اهداف یادگیری |
کوتولههای سفید |
| 26 |
اهداف یادگیری |
ابرنواخترها و ستارگان نوترونی |
| 27 |
اهداف یادگیری |
تپ اخترها و بقایای انفجارهای ابرنواختری |
| 28 |
اهداف یادگیری |
سیاهچاله ها و دوتایی ها |
| 29 |
اهداف یادگیری |
فروریزش ابر |
| 30 |
اهداف یادگیری |
دینامیک نواحیی که ستارگان در آنجا شکل میگیرند. |