طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان نخستین سرفصل آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی زبان و ادبیات عربی می‏کوشد تا آنان را با شیوه نگارش، کاربرد عملی دستور زبان عربی در نوشتار و کاربرد برخی جملات رایج، ضرب المثل ها و شواهد شعری در نگارش انواع مختلف متون آشنا نماید. جهت نیل بدین مقصود پس از آشنایی کلی با ساختارهای زبانی عربی و عبارت های پر کاربرد در حوزه های مختلف، شیوه های متفاوت نگارش، ساختارهای تازه ، واژگان و دانش‏واژگان نو برای دانشجویان تبیین می‏گردد.
2 هدف کلی آشنایی با کاربرد گونه‏های مختلف واژگان و ساختارهای دستوری زبان عربی آشنایی با شیوه های مختلف نگارش مورد نیاز در حوزه های مختلف آشنایی با تمرین نگارش درباره موضوعات مختلف و با رویکردهای متفاوت آشنایی با ضرب المثل ها، شواهد شعری و دانش‏واژگان تخصصی در موضوعات پرکاربرد
3 شایستگی های پایه توان نگارش جملات درست عربی در ساختار قابل قبول توان نگارش متون مناسب مرتبط با حوزه های مختلف کاربردی توان کاربست گونه‏های مختلف واژگان و ساختارهای دستوری در نگارش متون مختلف و مورد نیاز
4 اهداف یادگیری هدف از این درس، رساندن دانشجو به سطح مناسب و مطلوب در نگارش متون مورد نیاز به زبان عربی است. به گونه ای که توان کاربرد روش‏های مختلف نگارش متن، ساختارهای مختلف دستور زبان و نیز واژگان و دانش‏واژگان مناسب در نگارش پیرامون موضوع های متفاوت را داشته باشد.
5 روش تدریس روش ترکیبی شامل: سخنرانی، بررسی و تصحیح متون، نگارش عملی نمونه‏های متفاوتی از متون
6 وظایف دانشجو دانشجو در این درس باید هنگام ارائه مطالب از سوی استاد، به یادداشت برداری مطالب حائز اهمیت بپردازد و سپس متناسب با داده ها و اطلاعات مطرح شده به نگارش و ارائه نمونه های متفاوت درباره موضوع های مورد نظر بپردازد.
7 منبع صدیقی، بهار (1392): درسنامه انشا (1)
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب،جزوه، تخته وایت برد ساده، ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی آزمون میان ترم آزمون پایانی فعالیت‏های کلاسی شامل: نگارش و بررسی متون متفاوت عربی
10 فایل Pdf File