1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس یکی از دروس پایه ای و بسیار مهم در دوره کارشناسی مهندسی برق میباشد که پس از ریاضیات مهندسی اخذ شده و مورد نیاز دروس بعدی دانشجو میباشد. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی آشنایی با آنالیز سیگنالها و تحلیل سیستمها است. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با ریاضیات مهندسی و برنامه نویسی MATLAB مورد نیاز است. |
4 |
اهداف یادگیری |
ورود به پردازش سیگنالهای دیجیتال و طراحی سیستمهای پیوسته و گسسته از اهداف کلی یادگیری درس است. |
5 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با انواع سیگنال و تبدیلات متغیر مستقل |
6 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با سیگنالهای مهم پیوسته وگسسته |
7 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با توابع ضربه و پله واحد و نمایی پیوسته و گسسته |
8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تفاوت سیگنال نمایی پریودیک پیوسته و گسسته و اتصال سیستمها |
9 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با خواص شش گانه سیستمها |
10 |
اهداف یادگیری |
ورود به خواص خطی و مستقل از زمان سیستمها |
11 |
اهداف یادگیری |
مدل سازی سیستمهای خطی و مستقل از زمان گسسته با جمع کانولوشن |
12 |
اهداف یادگیری |
دل سازی سیستمهای خطی و مستقل از زمان پیوسته با انتگرال کانولوشن |
13 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با سیستمهای مدل شده بوسیله معادلات دیفرنس و دیفرانسیل |
14 |
اهداف یادگیری |
تعیین خواص سیستم با استفاده از پاسخ ضربه و محاسبه پاسخ پله |
15 |
اهداف یادگیری |
تعاریف مهم سیستمهای مدل شده بوسیله معادلات دیفرنس و دیفرانسیل |
16 |
اهداف یادگیری |
چگونگی محاسبه پاسخ پله و تعریف توابع ویژه |
17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با پیاده سازی بلوک دیاگرامی سیستمها |
18 |
اهداف یادگیری |
ادامه پیاده سازی بلوک دیاگرامی سیستمها |
19 |
اهداف یادگیری |
یاد آوری سری فوریه زمان پیوسته |
20 |
اهداف یادگیری |
آشنا شدن با سری فوریه زمان گسسته |
21 |
اهداف یادگیری |
یاد آوری تبدیل فوریه زمان پیوسته |
22 |
اهداف یادگیری |
آشنا شدن با تبدیل فوریه زمان گسسته |
23 |
اهداف یادگیری |
ادامه ... |
24 |
اهداف یادگیری |
آشنا شدن با فیلترهای ایده آل و غیر ایده آل پیوسته و گسسته |
25 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مدولاسیون دامنه |
26 |
اهداف یادگیری |
ادامه آشنایی با مدولاسیون و شروع نمونه برداری |
27 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
28 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
29 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
30 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
31 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
32 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
33 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
34 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
35 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
36 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
37 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
38 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
39 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
40 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
41 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
42 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
43 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
44 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
45 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
46 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
47 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
48 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
49 |
روش تدریس |
توضیحات با استفاده از نوشتن روابط بر روی تخته ارایه میگردد. |
50 |
وظایف دانشجو |
حضور بموقع، تحویل تکالیف دستی و کامپیوتری مورد انتظار است. |
51 |
وظایف دانشجو |
حضور بموقع، تحویل تکالیف دستی و کامپیوتری مورد انتظار است. |
52 |
وظایف دانشجو |
"" |
53 |
وظایف دانشجو |
"" |
54 |
وظایف دانشجو |
"" |
55 |
وظایف دانشجو |
"" |
56 |
وظایف دانشجو |
"" |
57 |
وظایف دانشجو |
"" |
58 |
وظایف دانشجو |
"" |
59 |
وظایف دانشجو |
"" |
60 |
وظایف دانشجو |
"" |
61 |
وظایف دانشجو |
"" |
62 |
وظایف دانشجو |
"" |
63 |
وظایف دانشجو |
"" |
64 |
وظایف دانشجو |
"" |
65 |
وظایف دانشجو |
"" |
66 |
وظایف دانشجو |
"" |
67 |
وظایف دانشجو |
"" |
68 |
وظایف دانشجو |
"" |
69 |
وظایف دانشجو |
"" |
70 |
وظایف دانشجو |
"" |
71 |
وظایف دانشجو |
"" |
72 |
وظایف دانشجو |
"" |
73 |
منبع |
ُکتاب سیگنالها و سیستمها نوشته آقای اپنهایم با ترجمه آقای دکتر جبه دار مارالانی مرجع اصلی است. و همه سرفصلها از این کتاب ارایه میشوند |
74 |
منبع |
ُکتاب سیگنالها و سیستمها نوشته آقای اپنهایم مرجع اصلی است. و همه سرفصلها از این کتاب ارایه میشوند |
75 |
مواد و امکانات آموزشی |
حضور در کلاس و انجام تکالیف در خارج از کلاس نیازمند امکانات خاصی نمیباشد. |
76 |
مواد و امکانات آموزشی |
حضور در کلاس و انجام تکالیف در خارج از کلاس نیازمند امکانات خاصی نمیباشد. |
77 |
نحوه ارزشیابی |
درصد نمرات در ارزشیابی نهایی عبارت است از:
امتحان پایان ترم 55%
امتحان میان ترم 30%
امتحان کوئیز 5%
تکالیف 10% |
78 |
نحوه ارزشیابی |
انجام تکالیف و امتحانات ملاک ارزشیابی هستند. بطور خاص برای هر سرفصل بطور جداگانه امتحان اخذ نمی شود. |
79 |
اهداف یادگیری |
ادامه نمونه برداری از سیگنال گسسته |
80 |
اهداف یادگیری |
ادامه نمونه برداری از سیگنال گسسته |
81 |
اهداف یادگیری |
کلیات پردازش زمان گسسته سیگنال پیوسته |
82 |
اهداف یادگیری |
تبدیل لاپلاس با رویکرد تعیین خواص سیستم |
83 |
اهداف یادگیری |
تبدیل Z با رویکرد تعیین خواص سیستم گسسته |
84 |
اهداف یادگیری |
ادامه تبدیل Z با رویکرد تعیین خواص سیستم گسسته |
85 |
اهداف یادگیری |
طرح کلی درس و ملزومات ان |
86 |
اهداف یادگیری |
کاربردهای درس |
87 |
اهداف یادگیری |
آشنایی سیستمهای مدل شده بوسیله معادلات دیفرنس |