طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس پردازش سیگنال دیجیتال پس از دروس ریاضی مهندسی و تجزیه و تحلیل سیستمها گذرانده می شود. این درس جدیدا بدلیل اهمیتش در مهندسی برق از مقطع کارشناسی ارشد به دروس دوره کارشناسی منتقل گردیده است.
2 هدف کلی هدف کلی از این درس آموزش پایه های تئوریک و تکنیکهای اصلی پردازش سیگنال دیجیتال می باشد.
3 شایستگی های پایه لازم است دانشجویان با سیگنالها و سیستمهای گسسته آشنایی داشته باشند. برای حل تمرینهای کامپیوتری آشنایی با نرم افزار MATLAB ضروری است.
4 اهداف یادگیری از اهداف این درس آموزش پایه های پردازش سیگنال در حوزه های زمان و فرکانس و طراحی سیستمهای گسسته برای کاربردهای عمومی میباشند.
5 اهداف یادگیری مقدمه درس
6 اهداف یادگیری یادآوری سیگنالهای مهم گسسته و سیستمهای گسسته
7 اهداف یادگیری ادامه DFT و روابط مربوطه
8 اهداف یادگیری آموزش کانولوشن پریودیک و روشهای کانولوشن بلوکی
9 اهداف یادگیری ادامه روشهای کانولوشن بلوکی
10 اهداف یادگیری آشنایی با DCT و الگوریتم محاسبه آن و کاربردهایش
11 اهداف یادگیری الگوریتم محاسبه ی سریع DFT که همان FFT است هدف این بخش است.
12 اهداف یادگیری ادامه FFT
13 اهداف یادگیری یادآوری تبدیل Z مورد نیاز بخشهای بعدی است.
14 اهداف یادگیری کاهش محاسبات با استفاده از تجزیه چند فازه در سیستمهای با چند نرخ نمونه برداری
15 اهداف یادگیری یادآوری از نمونه برداری از سیگنالهای پیوسته و گسسته
16 اهداف یادگیری تغییر نرخ نمونه برداری با فاکتور اینتجر و غیر آن
17 اهداف یادگیری polyphase decomposition
18 اهداف یادگیری سیستم کامل DSP توضیح داه میشود
19 اهداف یادگیری پاسخ فرکانسی با داشتن موقعیت صفر و قطبها رسم می گردد.
20 اهداف یادگیری تاثیر صفر و قطبها در نوع فیلتر
21 اهداف یادگیری خواص سیستم مینیمم فاز
22 اهداف یادگیری نقش فیلتر تمام گذر در ساخت سیستم غیر مینیمم فاز بر حسب سیستم مینیمم فاز
23 اهداف یادگیری سیستمهای کلی با فاز خطی
24 اهداف یادگیری ارزیابی
25 اهداف یادگیری ساختارهای فیلترهای گسسته
26 اهداف یادگیری ساختارهای فیلترهای FIR با فاز خطی
27 اهداف یادگیری تاثیر محدودیت طول کلمه در ایجاد خطا در خروجی سیستم
28 روش تدریس درصورت حضوری بودن کلیه مطالب بر روی تخته نوشته میشود.
29 روش تدریس درصورت حضوری بودن کلیه مطالب برای کلیه سرفصلهای زیر بر روی تخته نوشته می شود.
30 وظایف دانشجو حضور بموقع در کلاس تحویل تکالیف کامپیوتری و دستی مورد انتظار است.
31 وظایف دانشجو حضور بموقع در کلاس تحویل تکالیف کامپیوتری و دستی برای کلیه سرفصلها موردانتظار است.
32 منبع پردازش سیگنال زمان گسسته نویسنده آقای اپنهایم
33 مواد و امکانات آموزشی امکانات خاص آموزشی بجز موارد عمومی مورد نیاز نمیباشد.
34 نحوه ارزشیابی نحوه ارزشیابی با امتحانات و تحویل تمرینات به شرح ذیل انجام میگیرد: میان ترم 30% پایان ترم 60% تمرینات 10%
35 اهداف یادگیری یادآوری تبدیل فوریه و سری فوریه گسسته
36 اهداف یادگیری توضیح DFT و روابط مربوطه
37 اهداف یادگیری راه حل های کاهش خطا ناشی از محدودیت طول کلمه
38 اهداف یادگیری روشهای طراحی فیلترهای IIR
39 اهداف یادگیری دامه طراحی فیلترهای IIR
40 اهداف یادگیری روشهای طراحی فیلترهای FIR
41 اهداف یادگیری ادامه طراحی فیلترهای FIR
42 اهداف یادگیری معرفی تبدیل هیلبرت و تبدیل ویولت و رفع اشکال