| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس از دروس اختیاری دوره کارشناسی ارشد زباشناسی گرایش محض است |
| 2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با مفاهیم اصلی رویکرد رده شناسی در تقابل با رویکرد زایشی، اشنایی با چگونگی رده بندی زبانها |
| 3 |
شایستگی های پایه |
اشنایی با شاخه های مختلف زبانشناسی، صرف و نحو وآواشناسی و معناشناسی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
توانایی دانشجو در توصیف و تحلیل رده شناختی زبانها و گویشها و تعریف مساله در این حوزه |
| 5 |
روش تدریس |
مدرس درس را با استفاده از پاور پوینت و سخنرانی ارائه می کند ضمن استفاده از دانشجویان با طرح سوال و مساله |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در کلاسها، شرکت در مباحث کلاسی و پرسش و پاسخ و تکالیف درخواستی |
| 7 |
منبع |
رضایی، والی، بهرامی، فاطمه 1394، مبانی رده شناسی زبان
مقالات رده شناختی
Croft, W. 2003. Typology and Universals. Cambridge University Press |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت و تخته سیاه |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم 12 میان ترم 5 پرسش و پاسخ و تکلیف 3 نمره |
| 10 |
فایل |
Pdf File |