1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس از دروس اختیاری دوره کارشناسی ارشد زباشناسی گرایش محض است |
2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با مفاهیم اصلی رویکرد رده شناسی در تقابل با رویکرد زایشی، اشنایی با چگونگی رده بندی زبانها |
3 |
شایستگی های پایه |
اشنایی با شاخه های مختلف زبانشناسی، صرف و نحو وآواشناسی و معناشناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
توانایی دانشجو در توصیف و تحلیل رده شناختی زبانها و گویشها و تعریف مساله در این حوزه |
5 |
روش تدریس |
مدرس درس را با استفاده از پاور پوینت و سخنرانی ارائه می کند ضمن استفاده از دانشجویان با طرح سوال و مساله |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در کلاسها، شرکت در مباحث کلاسی و پرسش و پاسخ و تکالیف درخواستی |
7 |
منبع |
رضایی، والی، بهرامی، فاطمه 1394، مبانی رده شناسی زبان
مقالات رده شناختی
Croft, W. 2003. Typology and Universals. Cambridge University Press |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت و تخته سیاه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم 12 میان ترم 5 پرسش و پاسخ و تکلیف 3 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |