| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تحلیل قابلیت اطمینان یک درس 3 واحدی است که در دوره دکترای سازه تدریس می شود. |
| 2 |
هدف کلی |
هدف این درس آشنایی دانشجویان با مفاهیم عدم قطعیت و تحلیل قابلیت اطمینان سازه ها می باشد. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان لازم است که آشنایی مقدماتی با مفاهیم آمار و احتمالات و تسلط کافی در زمینه تحلیل و طراحی سازه ها داشته باشند. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
1- آشنایی با مفاهیم عدم قطعیت 2- نحوه شبیه سازی متغیرهای تصادفی 3- محاسبه شاخص قابلیت اطمینان سازه ها |
| 5 |
وظایف دانشجو |
1- حضور در کلاس درس 2- حل تمرین و تکلیف 3- شرکت در امتحان های میان ترم و پایان ترم |
| 6 |
منبع |
|
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
جزوه، پاورپوینت , فرمولر |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
تمرین و تکلیف، پروژه و کار مستمر در کلاس : حدود 20 درصد
امتحان میان ترم: حدود 30 درصد
امتحان نهایی: 50 حدود درصد |
| 9 |
فایل |
Pdf File |
| 10 |
روش تدریس |
ارایه مطالب درسی با استفاده از پاورپوینت
معرفی مرجع های مناسب
تهیه فرمولر برای درس حاوی فرمول ها و خلاصه فرایند درس
انجام تکلیف توسط دانشجویان
برگزاری امتحان های میان ترم و پایانی |
| 11 |
روش تدریس |
مفاهیم کلی قابلیت اطمینان |
| 12 |
روش تدریس |
ادامه مفاهیم کلی قابلیت اطمینان |
| 13 |
روش تدریس |
متغیرهای تصادفی- مبانی پایه |
| 14 |
روش تدریس |
ابع چگالی احتمال و تابع توزیع تجمعی |
| 15 |
روش تدریس |
متغیرهای تصادفی رایج |
| 16 |
روش تدریس |
امید ریاضی، همبستگی |
| 17 |
روش تدریس |
توابع تصادفی |
| 18 |
روش تدریس |
توابع تصادفی غیرخطی |
| 19 |
روش تدریس |
روش های شبیه سازی |
| 20 |
روش تدریس |
تولید متغیرهای تصادفی یکنواخت |
| 21 |
روش تدریس |
روش مونت کارلو |
| 22 |
روش تدریس |
روش هایپر کیوب لاتین |
| 23 |
روش تدریس |
روش روزن بلوث |
| 24 |
روش تدریس |
تحلیل ایمنی سازه ها |
| 25 |
روش تدریس |
شاخص قابلیت اطمینان مرتبه اول لنگر دوم |
| 26 |
روش تدریس |
توابع حدی خطی و غیرخطی |
| 27 |
روش تدریس |
امتحان میان ترم اول |
| 28 |
روش تدریس |
1متحان میان ترم دوم |
| 29 |
روش تدریس |
روش راکویتز-فیسلر |
| 30 |
روش تدریس |
متغیرهای تصادفی همبسته |
| 31 |
روش تدریس |
تحلیل قابلیت اطمینان با روش شبیه سازی |
| 32 |
روش تدریس |
قابلیت اطمینان سیستم ها |
| 33 |
روش تدریس |
سیستم های سری و موازی |
| 34 |
روش تدریس |
ادامه سیستم های سری و موازی |