1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اجباری |
3 |
هدف کلی |
پرورش چه شایستگیهای (دانش نظری و عملی؛ مهارتهای سخت و نرم؛ نگرش و ارزشها) تخصصی در این درس موردتوجه قرار میگیرد
مطالب ارائه شده در هفت فصل تنظیم شدهاند. در فصل اول مفهوم کلی کنترل سازهها اعم از کنترل غیرفعال، کنترل نیمه فعال، کنترل فعال و کنترل هیبرید توضیح داده میشود. سپس در فصلهای دوم و سوم به بررسی عملکرد میراگرهای غیرفعال و مکانیزمهای TMD، TLD و انواع جداسازهای لرزهای پرداخته میشود. عملکرد میراگرهای MR، ER و مصالح هوشمند در فصل چهارم بررسی میگردد. در فصل پنجم برخی از مطالب مورد نیاز از ریاضیات مانند فضای حالت که پیش نیاز الگوریتمهای کنترل فعال است، یادآوری خواهد شد. در ادامه، در فصل ششم تئوری کنترل کلاسیک و حل عددی معادلات مربوطه بیان میشود. در نهایت، سایر مکانیزمهای کنترلی مانند مکانیزمهای اعمال نیرو در فصل هفتم مطرح خواهد شد |
4 |
شایستگی های پایه |
دینامیک سازه ها |
5 |
اهداف یادگیری |
پرورش چه شایستگیهای (دانش نظری و عملی؛ مهارتهای سخت و نرم؛ نگرش و ارزشها) تخصصی در این درس موردتوجه قرار میگیرد
مطالب ارائه شده در هفت فصل تنظیم شدهاند. در فصل اول مفهوم کلی کنترل سازهها اعم از کنترل غیرفعال، کنترل نیمه فعال، کنترل فعال و کنترل هیبرید توضیح داده میشود. سپس در فصلهای دوم و سوم به بررسی عملکرد میراگرهای غیرفعال و مکانیزمهای TMD، TLD و انواع جداسازهای لرزهای پرداخته میشود. عملکرد میراگرهای MR، ER و مصالح هوشمند در فصل چهارم بررسی میگردد. در فصل پنجم برخی از مطالب مورد نیاز از ریاضیات مانند فضای حالت که پیش نیاز الگوریتمهای کنترل فعال است، یادآوری خواهد شد. در ادامه، در فصل ششم تئوری کنترل کلاسیک و حل عددی معادلات مربوطه بیان میشود. در نهایت، سایر مکانیزمهای کنترلی مانند مکانیزمهای اعمال نیرو در فصل هفتم مطرح خواهد شد |
6 |
روش تدریس |
در هر جلسه مروری کوتاه بر موضوعات جلسه قبل میگردد، سپس موضوع جلسه جدید مطرح میشود. دانشجویان باید با آمادگی قبلی و مرور موضوعات مطرح شده در جلسات قبل، در کلاس حضور یابند. |
7 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر درکلاس- انجام تکالیف- امتحان پایان ترم- انجام پروژه |
8 |
منبع |
• راهنمای طراحی و اجرای سیستم های جداساز لرزهای در ساختمانها: نشریه شماره 523 معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور
• اسلایدهای آموزشی تکمیلی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- انجام و تحویل دادن به موقع تمرینها، حضور منظم در جلسات کلاسی، مشارکت در بحثهای علمی 15%
2-آزمون میانترم 25%
3-آزمون پایانترم و پروژه60% |