طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس اصلی مقطع کارشناسی ارشد گرایش ادبیات فرانسه می باشد و پیشنیاز ندارد.
2 هدف کلی افزایش دانش ادبی دانشجویان در زمینۀ ادبیات فرانسه در سیر تحولی آن، به ویژه گونه ادبی رمان و رمان نو در قرن بیست و تقویت قدرت تحلیل آثار ادبی از خلال بررسی آثار برجسته رمان نو در این دوره.
3 شایستگی های پایه دانشجو باید شناخت کلی از دوره ها و گرایشات مهم ادبی فرانسه در قرن های مختلف (قرن 16 تا 20) به ویژه در قرن بیست داشته باشد. این شناخت در دروس ادبیات مربوط به قرون مختلف در دوره کارشناسی باید حاصل شده باشد.
4 اهداف یادگیری شناخت ویژگی های نوع ادبی رمان نو و تفاتهای این نوع رمان با گونه های دیگر ادبی به ویژه رمان سنتی. همچنین، شناخت سیر تحولی نوع رمان و آشنایی با آثار و چهره های برجسته رمان نو در سطح نظریه و متن ادبی.
5 روش تدریس در تدریس این درس از شیوه های سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی استفاده خواهد شد.
6 وظایف دانشجو دانشجو باید در مباحث گروهی و پرسش و پاسخ ها در جلسات درس مشارکت فعال داشته باشد و همچنین به مطالعه منابع معرفی شده در خصوص مطالب مورد تدریس بپردازد.
7 منبع
8 مواد و امکانات آموزشی ویدیو پروژکتور در کلاسهای حضوری.
9 نحوه ارزشیابی در صورت برگزاری کلاسهای حضوری امتحان میان ترم برگزار خواهد شد و در صورت برگزاری مجازی کلاسها امتحانات به صورت مجازی (آنلاین و کتبی) برگزار خواهد شد. همچنین، دانشجویان در خصوص پژوهشهای انجام شده درباره رمان نو به ارائه کلاسی و بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.