1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس سبک شناسی به ارزش 2 واحد، مطابق آرایش جدید دروس در نیمسال اول گرایش ادبیات مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شودو پیش نیاز ندارد. |
2 |
هدف کلی |
شناخت مفهوم سبک ادبی و عناصر سازنده آن. همچنین، شناخت تنوع نگرش ها به مفهوم سبک و تأمل در مورد ادبیت آثار ادبی. |
3 |
شایستگی های پایه |
از مبانی مورد نیاز این درس، شناخت قواعد دستوری زبان فرانسه و آشنایی با ویژگی های شاخص مکاتب ادبی در دوره های مختلف می باشد. این شایستگی ها به تحلیل سبک شناختی متون ادبی مورد مطالعه و شناخت ویژگی های منحصر بفرد هر متن کمک می کند. |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت سیر تحولی سبک شناسی و دیدگاه های مختلف در این حوزه در فرانسه، توانایی بررسی نمایه های سبکی در آثار ادبی و تفسیر آن، شناخت آرایه های ادبی، آشنایی با نقش حوزه های دخیل در مطالعات سبک شناختی از جمله، زبانشناسی، معناشناسی، دستور زبان، بلاغت، پراگماتیک، روایت شناسی. |
5 |
روش تدریس |
برای تدریس این درس از تلفیق روشهای زیر استفاده خواهد شد:
روش سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در پرسش و پاسخ ها و مباحث کلاسی به هنگام ندریس و انجام به موقع تکالیف مربوط به آرایه های ادبی. |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درکلاسهای حضوری ویدیو پروژکتور جهت به نمایش درآوردن اسلایدهای آموزشی. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی به صورت مستمر خواهد بود. دو نمره به فعالیت کلاسی، پنج نمره به ارائه ها و سیزده نمره به مجموع امتحانات مستمر اختصاص خواه یافت. |