1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس اصلی دوره کارشناسی است. |
2 |
هدف کلی |
تقویت مهارت گفتاری و ارتباطی دانشجویان در سطح پیشرفته (استدلال، بحث و سخنرانی) در زبان فرانسه |
3 |
شایستگی های پایه |
درس پیشنیاز سخنرانی و مناظره، درس گفت و شنود میانی می باشد. بنابراین دانشجویان برای موفقیت در این درس باید بتوانند در مورد یک موضوع خاص، با مهارتهای زبانی سطح ب2 با توجه به توشه واژگانی، دانش دستوری و مهارت های ارتباطی کسب شده در درس مکالمه 2 به تبادل نظر، استدلال و بحث برای تبیین نظرات خود و اغنای مشارکت کنندگان با نظر مخالف بپردازند. |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت مهارتهای شفاهی دانشجویان به ویژه مهارت صحبت کردن به شیوه سخنرانی و همچنین تقویت توانایی استدلال در دفاع از موضع خود در بحث و مناظره گروهی درباره یک موضوع با سایر دانشجویان. این درس همچنین، به تقویت تفکر خلاق، انتقادی و همچنین، مدیریت درون فردی و بین فردی که از عوامل مؤثر در برقراری موفق ارتباطات گفتاری و اجتماعی می باشندنیز می پردازد. |
5 |
روش تدریس |
در این درس از روش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی بهره برده خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
ارائه یک سخنرانی با موضوع انتخابی خود در طول ترم بر اساس اصول سخنرانی و پلان دیالکتیک و مشارکت فعال در مناظرات هر جلسه. |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیوپروژکتور در کلاسهای حضوری |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی به صورت مستمر و شفاهی بر اساس مشارکت دانشجویان در مناظرات و ارائه سخنرانی بر اساس اصول تدریس شده خواهد بود. |