طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس اختیاری به ارزش 2 واحد
2 هدف کلی فراگیری مبانی اصول نظری و عملی رده بندی، شناسایی و نامگذاری جانوارن
3 شایستگی های پایه دانشجو پس از گذراندن این درس با اهمیت آرایه شناسی جانوارن و تاریخچه آن و همچنین با اصول و روشهای شناسایی، رده بندی و نامگذاری آرایه های جانوری، و چگونگی انجام مطالعه روی آنها در طبیعت آشنا خواهد شد.
4 اهداف یادگیری دانشجویان پس از گذراندن این درس به نگرشی جامع در زمینه کاربرد علم اصول رده بندی جانوری در درک دیگر علوم زیستی، دست خواهند یافت
5 روش تدریس تدریس تئوری به همراه پرسش و پاسخ و بحث در کلاس
6 وظایف دانشجو انجام یک مطالعه کتابخانه ای بر روی یکی از آرایه های جانوری، شرکت در مباحث کلاس
7 منبع Mayr, E., & Aschlock, P. D. (1991). Principles of Systematic Zoology. 2nd Edition, McGraw Hill. 2. Claridge, M. F., Dawah, H. A., & Wilson, M. R. (1997). Species: The units of biodiversity. Chapman & Hall, London. First edition. منابع فرعی: 3. Wheeler, W. C. (2012). Systematics: A course of lectures. Wiley-Blackwell. 4. میر شمسی، امید (1394). مبانی بیوسیستماتیک جانوری. نشر دانشگاه فردوسی مشهد. ویرایش سوم
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر و اینترنت، موزه جانورشناسی
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر و امتحان پایان ترم (12 نمره). فعالیت در طول ترم و تحقیق کلاسی: 8 نمره