1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از الزامات یک تحلیل سیاسی عمیق توجه به متغیرهای مقایسه ای در عرصه سیاست است. در این درس پس از بحث و نقد و بررسی نظریه های مختلف سیاست مقایسه ای، تلاش می شود تانظریات مقایسه ای در سیاست مورد توجه قرار گیرد. |
2 |
هدف کلی |
درس سیاست و حکومت مقایسه ای به بررسی متغیرهای مقایسه ای در سیاست می پردازد. به طور کلی رابطه دولت با نهادها ی سیاسی و نوسازی از منظر نظریه های گوناگون سیاست مقایسه ای هدف اصلی این درس است. |
3 |
اهداف یادگیری |
اهداف یادگیری این درس عبارتانداز: آشنایی با نظریه های سیاست مقایسه ای و رهیافت های گوناگون بررسی منابع سیاست و حکومت مقایسه ای |
4 |
روش تدریس |
آموزش محور و مشارکت دانشجویان در قالب پرسش و پاسخ |
5 |
وظایف دانشجو |
شرکت در جلسات کلاس، مشارکت در کلاس در قالب مطالعه منابع معرفی شده |
6 |
منبع |
ژان بلاندل، حکومت مقایسه ای، ترجمه علی مرشدی زاد
پاتریک اونیل، مبانی سیاست تطبیقی، ترجمه سعید میرترابی
گابریل آلموند، پاول، مونت، چارچوبی نظری برای بررسی سیاست تطبیقی،ترجمه علیرضا طیب
رونالد چیلکوت، سیاست مقایسه ای، ترجمه علیرضا طیب، وحید بزرگی |
7 |
فایل |
Pdf File |