طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس علیرغم اهمیت فراوانی که در زندگی فردی و سازمانی دارد، متاسفانه یکی از دروس اختیاری دوره کارشناسی است.
2 هدف کلی هدف کلی این درس آشنایی دانشجویان با مفاهیم پایه و عمومی مدیریت است. اطلاعات و دانشی که امروزه جزئ ضروریات مهارت های زندگی است.
3 شایستگی های پایه برای درک بهتر درس اصول مدیریت، لازم است دانشجویان محترم تجربه ای ولو اندک در تعاملات اجتماعی و سازمانی داشته باشند. شاید اگر در گذشته ای نه چندان دور می خواستیم از شایستگی های لازم برای انتخاب این درس سخن بگوییم، حتما می گفتیم که دانشجویان بهتر است تجربه ای ولو اندک از کار در یک محیط کسب و کار و یا سازمان را داشته باشند. اما از آنجا که تجربه های کودکی و نوجوانی و جوانی در سال های اخیر مدام در حال به تعویق افتادن هستند، لذا به داشتن حداقل تجربه در تعاملات اجتماعی و سازمانی بسنده می کنم. اگر چه حتما عده ای از شما عزیزان تجربیات کاری گرانبهایی خواهید دارید.
4 اهداف یادگیری هدف کلی این درس آن است که به شما آموزش دهد که اگر در آینده ای نه چندان دور صاحب کسب و کار خودتان شدید و یا مسئولیت بخشی از یک اداره، شرکت و یا سازمان را به عهده داشتید، با الفبای مدیریت و نحوه اداره آن سازمان یا شرکت آشنایی داشته باشید.
5 روش تدریس تدریس در کلاس به صورت فردی و بعضا به دلیل پرهیز از یکنواختی کلاس، به صورت مشارکتی
6 وظایف دانشجو 1- حضور در تمامی کلاس های درس 2- مشارکت فعال در مباحثه های کلاسی 3- مشارکت در ارائه های کلاسی
7 منبع منبع اصلی درس: مبانی سازمان و مدیریت- مولف طاهره فیضی- انتشارات دانشگاه پیام نور سایر منابع: مبانی سازمان و مدیریت - مولف علی رضائیان مبانی سازمان و مدیریت- مولف علی شیرازی و ... عمدتا کتبی با این عنوان یا عناوینی مشابه
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت سیستم های آموزش مجازی
9 نحوه ارزشیابی امتحانات کوئیزها حضور مشارکت فعال در کلاس پرسش و پاسخ سمینار کلاسی