طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس نظریه های رشد حرکتی و نقد آنها به عنوان 2 واحد درس تخصصی رشته رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی برای دانشجویان دوره دکتری می باشد.
2 هدف کلی تعمیق دانش در بنیان های نظری، نظریه ها و مدل های رشد حرکتی و ارائه نقاط قوت و ضعف آنها
3 اهداف یادگیری دانشجو در این جلسه با مفاهیم نظریه، مدل و نظریه های رشد حرکتی آشنا خواهد شد.
4 اهداف یادگیری دانشجو در این جلسه با نظریه های ستنی یادگیری و رشد حرکتی در مجموع آشنا خواهد شد.
5 اهداف یادگیری در این جلسه دانشجویان مفاهیم مقدماتی و چارچوب فکری دیدگاه های رشد حرکتی آشنا خواهند شد.
6 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس نظریه های رشد حرکتی و نقد آنها به عنوان 2 واحد درس تخصصی رشته رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی برای دانشجویان دوره دکتری می باشد.
7 هدف کلی تعمیق دانش در بنیان های نظری، نظریه ها و مدل های رشد حرکتی و ارائه نقاط قوت و ضعف آنها
8 اهداف یادگیری آشنایی با ابزارهای مختلف اندازه گیری رشدی و نحوه ارزیابی رشد حرکتی از تولد تا کهنسالی
9 اهداف یادگیری دانشجو در این جلسه با مفاهیم نظریه، مدل و نظریه های رشد حرکتی آشنا خواهد شد.
10 اهداف یادگیری دانشجو در این جلسه با نظریه های ستنی یادگیری و رشد حرکتی در مجموع آشنا خواهد شد.
11 اهداف یادگیری در این جلسه دانشجویان مفاهیم مقدماتی و چارچوب فکری دیدگاه های رشد حرکتی آشنا خواهند شد.
12 اهداف یادگیری در این جلسه با استفاده از منابع و اطلاعات موجود به تحلیل دیدگاه ها و نظریه های رشد حرکتی خواهیم پرداخت.
13 اهداف یادگیری در این جلسه نظریه های رفتارگرایی در مورد یادگیری و رشد حرکتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
14 اهداف یادگیری در این جلسه نظریه های رفتارگرایی در مورد یادگیری و رشد حرکتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
15 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بالیدگی (آرنولد گزل)آشنا خواهند شد.
16 اهداف یادگیری در این جلسه دانشجویان با نظریه ادراکی ـ حرکتی کپارت،نظریه سازماندهی نظام عصبی دمن و دلکاتو، نظریه دید حرکتى گتمن
17 اهداف یادگیری در این جلسه دانشجویان با شاخة توصیفی ـ هنجاری اسپن‌شاد، گلاسو و راریک و شاخة توصیفی ـ زیست‌مکانیکی گلاسو و هالورسون
18 شایستگی های پایه در این درس دانشجو باید درس رشد حرکتی در مقطع کارشناسی و درس تربیت بدنی رشدی در مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده باشد.
19 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد.
20 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد.
21 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد.
22 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد.
23 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با مدل های رشد حرکتی (مدل ساعت شنی دیوید گالاهو) آشنا خواهند شد.
24 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با مدل های رشد حرکتی (مدل کوهستان) آشنا خواهند شد.
25 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد.
26 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد.
27 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد.
28 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد.
29 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد.
30 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد.
31 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد.
32 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد.
33 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد.
34 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد.
35 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد.
36 اهداف یادگیری دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد.
37 روش تدریس تدریس توسط استاد و مشارکت فعال دانشجویان در مباحث درسی
38 وظایف دانشجو انتخاب یکی از موضوعات درسی و ارائه آن به کلاس متناسب با زمان موضوع مربوطه
39 مواد و امکانات آموزشی استفاده از ویدئو پروژکتور، تخته و وایت برد
40 نحوه ارزشیابی ارزیابی مستمر، میان ترم و پایان ترم
41 فایل Pdf File
42 منبع 1) جزوۀ درسی ارزیابی رشد حرکتی دکتر مهدی سهرابی 2) کتاب ارزیابی رشد حرکتی نویسنده: پروانه شمسی‌پور دهکردیماندانا سنگاریراضیه ساجدی انتشارات دانشگاه دامغان 3) کتاب آزمون‌های سنجش رشد حرکتی و جسمانی (همراه با تجزیه و تحلیل بیومکانیکی مهارت‌های پایه و شاخص‌های آنتروپومتریکی)، مؤلف: مرتضی ایزدی ناشر: آوای ظهور سال چاپ: 1396 4) آزمون های رشد حرکتی انسان، نویسنده دکتر علیرضا فارسی زهرا انتظاری خراسانی، ناشر انتشارات دانشگاه شهید بهشتی