| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس نظریه های رشد حرکتی و نقد آنها به عنوان 2 واحد درس تخصصی رشته رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی برای دانشجویان دوره دکتری می باشد. |
| 2 |
هدف کلی |
تعمیق دانش در بنیان های نظری، نظریه ها و مدل های رشد حرکتی و ارائه نقاط قوت و ضعف آنها |
| 3 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در این جلسه با مفاهیم نظریه، مدل و نظریه های رشد حرکتی آشنا خواهد شد. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در این جلسه با نظریه های ستنی یادگیری و رشد حرکتی در مجموع آشنا خواهد شد. |
| 5 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه دانشجویان مفاهیم مقدماتی و چارچوب فکری دیدگاه های رشد حرکتی آشنا خواهند شد. |
| 6 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس نظریه های رشد حرکتی و نقد آنها به عنوان 2 واحد درس تخصصی رشته رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی برای دانشجویان دوره دکتری می باشد. |
| 7 |
هدف کلی |
تعمیق دانش در بنیان های نظری، نظریه ها و مدل های رشد حرکتی و ارائه نقاط قوت و ضعف آنها |
| 8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ابزارهای مختلف اندازه گیری رشدی و نحوه ارزیابی رشد حرکتی از تولد تا کهنسالی |
| 9 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در این جلسه با مفاهیم نظریه، مدل و نظریه های رشد حرکتی آشنا خواهد شد. |
| 10 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در این جلسه با نظریه های ستنی یادگیری و رشد حرکتی در مجموع آشنا خواهد شد. |
| 11 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه دانشجویان مفاهیم مقدماتی و چارچوب فکری دیدگاه های رشد حرکتی آشنا خواهند شد. |
| 12 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه با استفاده از منابع و اطلاعات موجود به تحلیل دیدگاه ها و نظریه های رشد حرکتی خواهیم پرداخت. |
| 13 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه نظریه های رفتارگرایی در مورد یادگیری و رشد حرکتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. |
| 14 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه نظریه های رفتارگرایی در مورد یادگیری و رشد حرکتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. |
| 15 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بالیدگی (آرنولد گزل)آشنا خواهند شد. |
| 16 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه دانشجویان با نظریه ادراکی ـ حرکتی کپارت،نظریه سازماندهی نظام عصبی دمن و دلکاتو، نظریه دید حرکتى گتمن |
| 17 |
اهداف یادگیری |
در این جلسه دانشجویان با شاخة توصیفی ـ هنجاری اسپنشاد، گلاسو و راریک و شاخة توصیفی ـ زیستمکانیکی گلاسو و هالورسون |
| 18 |
شایستگی های پایه |
در این درس دانشجو باید درس رشد حرکتی در مقطع کارشناسی و درس تربیت بدنی رشدی در مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده باشد. |
| 19 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد. |
| 20 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد. |
| 21 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد. |
| 22 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد. |
| 23 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با مدل های رشد حرکتی (مدل ساعت شنی دیوید گالاهو) آشنا خواهند شد. |
| 24 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با مدل های رشد حرکتی (مدل کوهستان) آشنا خواهند شد. |
| 25 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد. |
| 26 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد. |
| 27 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد. |
| 28 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد. |
| 29 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد. |
| 30 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد. |
| 31 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد. |
| 32 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد. |
| 33 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه شناختی آشنا خواهند شد. |
| 34 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه پردازش اطلاعات آشنا خواهند شد. |
| 35 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (سیستم های پویا)آشنا خواهند شد. |
| 36 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در این جلسه با دیدگاه بوم شناختی (ادراک و عمل)آشنا خواهند شد. |
| 37 |
روش تدریس |
تدریس توسط استاد و مشارکت فعال دانشجویان در مباحث درسی |
| 38 |
وظایف دانشجو |
انتخاب یکی از موضوعات درسی و ارائه آن به کلاس متناسب با زمان موضوع مربوطه |
| 39 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از ویدئو پروژکتور، تخته و وایت برد |
| 40 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر، میان ترم و پایان ترم |
| 41 |
فایل |
Pdf File |
| 42 |
منبع |
1) جزوۀ درسی ارزیابی رشد حرکتی دکتر مهدی سهرابی
2) کتاب ارزیابی رشد حرکتی نویسنده: پروانه شمسیپور دهکردیماندانا سنگاریراضیه ساجدی
انتشارات دانشگاه دامغان
3) کتاب آزمونهای سنجش رشد حرکتی و جسمانی (همراه با تجزیه و تحلیل بیومکانیکی مهارتهای پایه و شاخصهای آنتروپومتریکی)، مؤلف: مرتضی ایزدی
ناشر: آوای ظهور سال چاپ: 1396
4) آزمون های رشد حرکتی انسان، نویسنده دکتر علیرضا فارسی زهرا انتظاری خراسانی، ناشر انتشارات دانشگاه شهید بهشتی |