طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دو واحد اصلی که پیش نیاز ندارد
2 هدف کلی هدف، ضرورت و ماهیت درس: آشنایی با تاریخچه علم روانشناسی و چگونگی شکل گیری نظریه های مختلف آشنایی با یشگامان روانشناسی به عنوان بخشی از فلسفه تا روانشناسی به عنوا یک شاخه از علم-آشنایی با پیشگامان روانشناسی در ایران- آشنایی با مکاتب روانشناسی و نقد مکاتب با توجه به مبانی فرهنگی و بومی
3 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث اساسی روانشناسی
4 اهداف یادگیری مقدمه ای بر نظام های موجود بر روانشناسی، تولد روان شناسی در یونان باستان: معرفی دوره هلنی، سقراط، ارسطو، افلاطون پیدایی مسیر ذهن، اسپینوزا، معرفی تجربی نگری ،تداعی نگری، فطری نگری پیدایی مسیر بدن، معرفی روانشناسی آزمایشگاهی و فیزیولوژی اعصاب روانشناسی وونت، معرفی ساخت گرایی ، روانشناسی ساختاری روانشناسی ویلیام جیمز معرفی کارکرد گرایی، معرفی تداعی گرایی نوین، نظریه پاولف، نظریه ثرندایک معرفی غایت نگر و پویشی، نظریه وودورث معرفی نظریه رفتار گرایی، واتسون، ، اسکینر، بندورا معرفی نظریه گشتالت و بنیانگذاران اصول نظریه، معرفی نظریه میدانی نظام لوین، نظریه شناختی تولمن روانشناسی شناختی، انواع الگوی اول، الگوی دوم، الگوی سوم) معرفی روان کاوی، بنیانگذاران، نظریه فروید، آدلر، معرفی انسان گرایی: اصول بنیادی، نظریه راجرز، نظریه مزلو معرفی وجودگرا، اصول، نظریه ساتر، فرانکل
5 روش تدریس سخنرانی-پرسش و پاسخ-اسلاید
6 وظایف دانشجو حضور مستمر و فعال دانش جویان محترم در جلسات، موجب افزایش بازده کلاس خواهد شد. لطفا در طول کلاس تلفن همراه خود را خاموش نگه دارید. حضور دانشجویان پس از مدرس شایسته نیست. در صورت نیاز جلسات فوق العاده تشکیل خواهد شد. در هر جلسه آمادگی جهت پرسش از مباحث
7 منبع نظریه ها و نظام های روان شناسی: ویلیام لاندین، ترجمه یحیی سید محمدی
8 مواد و امکانات آموزشی اسلاید و کتاب
9 نحوه ارزشیابی نمره شامل حضور به موقع در کلاس(1 نمره)، شرکت در فعالیتهای کلاسی و پرسش و پاسخ از مباحث جلسه گذشته(2 نمره) امتحان میان ترم از تمامی مباحث جلسه اول تا هشتم به صورت چهارگزینه ای و تشریحی