1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد اصلی که آموزه های روانشناسی در قرآن و حدیث 1 پیش نیاز آن است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم و آموزههای روانشناختی در نهج البلاغه و احادیث پیامبر اکرم (ص) و معصومان (ع) |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مبانی روانشناسی عمومی و آموزههای روانشناختی در قرآن و حدیث 1 |
4 |
اهداف یادگیری |
رابطه علم و دین و روش شناسی-مبانی انسان شناسی-ساحت های انسان-کعنای زندگی-رشد در گستره زندگی-خانواده-رفتار و تعامل اجتماعی-بهداشت روانی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی- پرسش و پاسخ-ارائه مقاله مطالعه شده توسط دانشجو- مباحثه کلاسی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس-پاسخدهی به پرسش های کلاسی-مطالعه مقاله انتخاب شده و شرکت در ارائه کلاسی- شرکت در امتحان میان ترم و پایان ترم |
7 |
منبع |
آذربایجانی، مسعود و شجاعی، محمدصادق. (1393). روان شناسی در نهج البلاغه. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب-مقاله-ویس-فیلم و اسلاید |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم و پایان ترم بصورت چهارگزینه ای-مشارکت در پرسش و پاسخ کلاسی-ارائه مقاله مطالعه شده بصورت شفاهی-حضور فعال در کلاس |