1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد اصلی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با گستره مفاهیم و آموزه های اساسی روانشناختی در قرآن |
3 |
شایستگی های پایه |
مباحث اساسی در روانشناسی1 - معرفت شناسی-روانشناسی دین-اندیشه اسلامی |
4 |
اهداف یادگیری |
کلیات/مبانی روان شناسی در رهیافت قرآنی/احساس،ادراک و شناخت/انگیزش در قرآن/رشد از دیدگاه قرآن/ سلامت روانی/روان شناسی مثبت |
5 |
روش تدریس |
یادگیری مشارکتی/سخنرانی و اسلاید/ارائه کلاسی/فیلم/پرسش و پاسخ |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه منبع و آمادگی برای پرسش و پاسخ/ارائه کلاسی با موضوع انتخابی که توسط استاد تایید شده است/مشارکت در فعالیت کلاسی |
7 |
منبع |
کاویانی، محمد.(1393). روانشناسی در قرآن، مفاهیم و آموزه ها.قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلاید، کتاب، فیلم |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان تستی میان ترم و پایان ترم، پرسش و پاسخ کلاسی، مشارکت درسی طی ترم وکیفیت ارائه کلاسی |