| 1 | 
											جایگاه درس در برنامه درسی دوره | 
											اختیاری | 
										
																			
											| 2 | 
											هدف کلی | 
											آموزش مهارت های موردنیاز به دانشجو در مورد نحوه صحیح جداشدن از خانواده، هویت یابی، ازدواج، مسائل تحصیلی، زندگی اجتماعی، زندگی در فضای مجازی، تعاملات بین فرهنگی، مراقبت از خود و زندگی مستقل | 
										
																			
											| 3 | 
											شایستگی های پایه | 
											مشارکت فعالانه در کلاس، کار گروهی، پاسخگویی به سوالات با توجه به منابع تدریس شده | 
										
																			
											| 4 | 
											اهداف یادگیری | 
											مفهوم استرس و مقابله با آن/مهارت های تحصیلی و مدیریت زمان/ مهارت خودآگاهی و همدلی/مهارت برقراری ارتباط موثر/مهارت رفتار جراتمندانه/مهارت مدیریت هیجانات/آشنایی با مواد و پیشگیری از سومصرف مواد/آمادگی شغلی و سبک زندگی سالم | 
										
																			
											| 5 | 
											روش تدریس | 
											یادگیری مشارکتی-کارگروهی-بازی نقش-ارائه سخنرانی- پرسش و پاسخ کلاسی-فیلم-اسلاید | 
										
																			
											| 6 | 
											وظایف دانشجو | 
											حضور منظم سر کلاس- مشارکت در فعالیت های کلاسی-حض.ر در امتحان | 
										
																			
											| 7 | 
											منبع | 
											جزوه مهارت زندگی تدوین شده توسط مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم 1397 | 
										
																			
											| 8 | 
											مواد و امکانات آموزشی | 
											فیلم، اسلاید، جزوه | 
										
																			
											| 9 | 
											نحوه ارزشیابی | 
											امتحان تستی- ارائه کلاسی-پرسش شفاهی کلاسی |