1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد نظری و عملی درس تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مبانی و کاربست های روان آزمایی و سنجش شناختی-آشنایی با آزمون های شناختی و نوروسایکولوژیک و کاربرد آن ها در روانشناسی- آشنایی با ابزارهای ارزیابی و توانبخشی شناختی تکنولوژیک- آشنایی با آزمون سازی شناختی و ابزارهای توانبخشی شناختی (اختیاری) |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط به آسیب شناسی روانی- تسلط به مبانی روانسنجی و روان آزمایی- آشنایی با مباحث پایه در روانشناسی و سنجش روانی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مبانی نظری روان آزمایی و سنجش شناختی
آشنایی با فرآیند ساخت، نحوه اجرا، نمره گذاری و تفسیر نتایج انواع آزمون های شناختی
کاربرد انواع آزمون های شناختی و نوروسایکولوژیک در روانشناسی
آشنایی مقدماتی با روش های تکنولوژیک توانبخشی شناختی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، مشارکتی، عملی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس، امتحان کتبی و تکالیف عمل
دانشجویان محترم موظفند هر کدام یک مبحث منتخب مربوط به سنجش روانی را ارائه دهند.
پرسش و پاسخ و یادگیری مشارکتی هنگام ارائه های همکلاسی ها در جلسه ای که ارائه کلاسی انجام می شود.
دانشجویان آزمون های رایانه ای یا مداد کاغذی که در طول ترم معرفی می شوند، را انجام داده و طبق دستور العمل گزارش خود را ارائه دهند.
- نرم افزار سایکوپای بصورت مقدماتی معرفی می شود که انتظار می رود دانشجویان در همان سطح مقدماتی تسلط قابل قبولی در ساخت آزمون بدست بیاورند. |
7 |
منبع |
مارنات، گری گراث.، و رایت، جردن.(2016).راهنمای سنجش روانی برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان. جلد یک و دو.تهران:سخن. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
مقاله، کتاب، فیلم، نرم افزار |
9 |
نحوه ارزشیابی |
بخش کتبی: (8نمره): طبق منبع معرفی شده دانشجویان در انتهای ترم بصورت کتبی ارزیابی می شوند.
بخش عملی: (12 نمره) اجرا و تفسیر ازمون های تدریس شده |