1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
توانمندسازی دانشجویان در فراگیری مباحثی از فقه مدنی در بخش معاملات و ایجاد آمادگی در دانشجویان برای ورود
به فقه استدلالی و اجتهادی |
3 |
هدف کلی |
آشنایی با مباحث فقه امامیه در بخش معاملات و برخی روش های استدلال فقهی، جهت کسب آمادگی برای ورود در
فقه استدلالی و اجتهادی |
4 |
شایستگی های پایه |
مبادی فقه واصول |
5 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مباحثی از فقه مدنی شامل کتب فقهی متاجر، دین، رهن، حجر، وقف، عطیّه |
6 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش
بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف
و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث. |
7 |
وظایف دانشجو |
انتخاب صحیح درس - توجه کامل به طرح وشرح درس - شرکت در کلاس وارزیابیه ها وتمرین وممارست در یادگیری وحل تمارین . |
8 |
منبع |
امینی، علیرضا- آیتی، سید محمدرضا، تحریر الروضه فی شرح اللمعه، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب
علوم انسانی دانشگاه، 7343 ش |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
سخت افزار ونرم افزارهای یارانه ای مربوط به درس - تخته وامکانات آموزشی |
10 |
نحوه ارزشیابی |
؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش
بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف |