1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
توانمندسازی دانشجویان در آشنایی با مبانی و احکام نکاح وطلاق در اسلام و توانایی درک مواد قانون مدنی و کسب
شناخت نسبتاً تفصیلی و نیمه استدلالی مربوط به احکام زوجیت در اسلام |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مباحث نکاح وطلاق در فقه امامیه و برخی روش های استدلال فقهی جهت کسب آمادگی برای ورود در فقه استدلالی و اجتهادی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانستن مبادی فقه واصول |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت نسبی انواع نکاح وطلاق .احکام هرکدام و آشنایی با مباحث کتب فقهی: نکاح وطلاق و... |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش
بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف
و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث |
6 |
وظایف دانشجو |
- انتخاب صحیح درس - توجه کامل به طرح وشرح درس - شرکت در کلاس وارزیابیه ها وتمرین وممارست در یادگیری وحل تمارین |
7 |
منبع |
امینی، علیرضا- آیتی، سید محمدرضا، تحریر الروضه فی شرح اللمعه، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
سخت افزار ونرم افزارهای یارانه ای مربوط به درس - تخته وامکانات آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با
استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش
درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد |
10 |
فایل |
Pdf File |