طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 فایل Pdf File
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره توانمندسازی دانشجویان در آشنایی با مبانی احکام کیفری اسلام و توانایی درک مواد قانون مجازات اسلامی و کسب شناخت نسبتاً تفصیلی و نیمه استدلالی مربوط به احکام کیفری اسلام
3 هدف کلی آشنایی با مباحث جزائی فقه امامیه و برخی روش های استدلال فقهی جهت کسب آمادگی برای ورود در فقه استدلالی و اجتهادی
4 شایستگی های پایه مبادی فقه واصول
5 اهداف یادگیری اهداف ویژه درس شناخت نسبی انواع جرائم، کیفرها و مسئولیت های جزایی و آشنایی با مباحث کتب فقهی: حدود، قصاص و دیات و احکام مربوط به آن ها
6 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث
7 وظایف دانشجو وظایف دانشجو - انتخاب صحیح درس - توجه کامل به طرح وشرح درس - شرکت در کلاس وارزیابیه ها وتمرین وممارست در یادگیری وحل تمارین .
8 منبع امینی، علیرضا- آیتی، سید محمدرضا، تحریر الروضه فی شرح اللمعه، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه، 7343 ش.
9 مواد و امکانات آموزشی سخت افزار ونرم افزارهای یارانه ای مربوط به درس - تخته وامکانات آموزشی
10 نحوه ارزشیابی ؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛