1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ضرورت آشنایی با مبانی فقه و اصول استنباط، تعریف علم اصول، نقش علم اصول در اجتهاد، علوم مورد نیاز برای اجتهاد، و درک کاربردی دانشجویان از آموخته های فقهی حقوقی خود در طول تحصیل و ایجاد آمادگی برای ورود به بازار کار وبررسی مسائل نوپیدا درجامعه اسلامی ، اهمیت آموزش این درس را آشکارمی سازد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مبانی فقه و اصول استنباط، تعریف علم اصول، نقش علم اصول در اجتهاد، علوم مورد نیاز برای اجتهاد، و درک کاربردی دانشجویان از آموخته های فقهی حقوقی خود در طول تحصیل و ایجاد آمادگی برای ورود به بازار کار وبررسی مسائل نوپیدا درجامعه اسلامی . |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با صرف ونحو ومتون عربی |
4 |
اهداف یادگیری |
بررسی مسائل نوپیدا درجامعه اسلامی وضرورت آشنایی با مبانی فقه و اصول استنباط، تعریف علم اصول، نقش علم اصول در اجتهاد، و درک کاربردی دانشجویان از آموخته های فقهی حقوقی خود در طول تحصیل و ایجاد آمادگی برای ورود به بازار کار . |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس: 1- تبیین شفاهی موضوع 2- استفاده از پاور 3- سوال ازدانشجو4-ارائه بحث توسط دانشجو5- خلاصه نویسی دانشجو. 6- ارائه منابع فرعی باتاکید بر انجام تکلیفها و تحقیقات کوتاه مرتبط باموضوعات درسی دربرخی از جلسات؛هدایت دانشجویان به مشورت وهم اندیشی بااستفاده ازروش بحث گروهی؛هدایت دانشجویان به تفکردقیق و خالق و ایجاد عالقه مندی به کاوشگری؛ استفاده ازروش حل مسئله برای توصیف وتبیین مسائل تحلیلی،ارزشیابی |
6 |
وظایف دانشجو |
1-انجام تکلیفها و تحقیقات کوتاه مرتبط باموضوعات درسی دربرخی از جلسات؛ 2-مشورت وهم اندیشی بااستفاده ازروش بحث گروهی ؛3- تفکردقیق و خالق و ایجاد عالقه مندی به کاوشگری؛ ا4- ستفاده ازروش حل مسئله برای توصیف وتبیین مسائل تحلیلی،ارزشیابی با همکاری دانشجویان |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
مواد آموزشی : 1مواد آموزشی : 1-تخته 2-ابزار پروژکتور پاور 3- پرسش وپاسخ 4- بازدید یاشرکت درهمایش یا سخنرانی علمی و ایجاد فضای مناسب جهت مشارکت مفید در گفتگوهای درسی؛نرم افزارهای ورد،پیدی اف و پاورپوینت،نرم افزارهای جامع فقهی |
8 |
نحوه ارزشیابی |
شیوه ارزشیابی:
ارزشیابی مستمر (آزمونک) تکالیف هفتگی امتحان پایانترم امتحان میانترم فعالیتهای گروهی ارزیابی شفاهی نوع ارزشیابی
2 فوق العاده 2 8 6 2 2 نمره |
9 |
فایل |
Pdf File |