| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس اصلی مقطع دکتری بدون پیش نیاز |
| 2 |
هدف کلی |
تحلیل و بررسی جوامع حدیثی متقدم |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانشجوی دکتری ضمن آشنایی با زمینه ها و دیدگاه های فکری صاحبان جوامع ، توانایی تحلیل و بررسی جوامع روایی را پیدا کند |
| 4 |
روش تدریس |
بحث و بیان دیدگاه های استاد و دانشجو |
| 5 |
روش تدریس |
بحث به صورت دیالوگ بین دانشجو واستاد |
| 6 |
روش تدریس |
بحث به صورت تحلیلی و ارائه مطالب |
| 7 |
روش تدریس |
خواندن مقدمه و بررسی استنباطات در باره آن |
| 8 |
روش تدریس |
بررسی استنباط های حاصل از متن مقدمه |
| 9 |
روش تدریس |
ارائه دیدگاه ها به شکل مونولوگ |
| 10 |
روش تدریس |
تحلیلی و مقایسه با سایر آثار حدیثی |
| 11 |
روش تدریس |
بیان دیدگاه ها و چرایی آن ها و معرفی صاحبان دیدگاه ها |
| 12 |
روش تدریس |
تحلیلی به صورت دو طرفه بین دانشجو و استاد |
| 13 |
روش تدریس |
بیان دیدگاه ها |
| 14 |
روش تدریس |
معرفی شیخ به صورت مونولوگ |
| 15 |
روش تدریس |
بررسی استنباط هایی که از مقدمه استخراج می شود |
| 16 |
روش تدریس |
به شکل تحلیل محتوای مشیخه |
| 17 |
روش تدریس |
بیان دیدگاه ها |
| 18 |
روش تدریس |
بیان دیدگاه ها و نقد و بررسی هر یک |
| 19 |
وظایف دانشجو |
ارائه یکی از مباحث مرتبط با موضوع به شکل مکتوب همراه با گزارش هایی که در کلاس مطرح می کند و شرکت در مباحقات کلاس |
| 20 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از سیستم دیتا |
| 21 |
نحوه ارزشیابی |
نیمی از نمره به آزمون کتبی اختصاص می یابد و نیمی دیگر به فعالیت های کلاسی و تحقیق مکتوب |
| 22 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با دیدگاه ها و توانایی تحلیل روایات این کتب |
| 23 |
روش تدریس |
این درس به شیوه بحث گروهی و پرسش و پاسخ و در مواردی سخنرانی برگزار می شود در این درس گزارش های دانشجویان مورد بحث و تحلیل قرار می گیرد |
| 24 |
منبع |
منابع مکتوب به جز خود کتب اربعه و آثاری مانند آشنایی با جوامع حدیثی شیعه دکتر هادی حجت و همه منابعی که به نحوی در باره کتب اربعه نوشته شده اند و مطالب کلاسی منابع این کلاس به شمار می آیند |
| 25 |
فایل |
Pdf File |