| 1 |
آشنایی با دانشجویان و آشنایی با آنان معرفی اجمالی درس ، معرفیبرخی از آثار و منابع و بیان توقعات از دانشجویان |
|
| 2 |
پیشینه مباحث فقه الحدیثی معرفی آثار و سیر تحول |
|
| 3 |
بررسی دیدگاه های مختلف در باره نظام اعتبار سنجی و فهم احادیث |
|
| 4 |
نظام اعتبار سنجی احادیث متن محور یا راوی محور |
|
| 5 |
پیشینه فقه الحدیث و آسیب شناسی فهم حدیث |
|
| 6 |
توضیح اصطلاحات تصحیف و تحریف در متن و سند و بیان نمونه ها |
|
| 7 |
راهکارهای بررسی دلالت متن |
|
| 8 |
صرف و نحو و لغت و نقش آن در فهم متن |
|
| 9 |
آشنایی با کتب غریب الحدیث و منابع مرتبط |
|
| 10 |
روش های اجتهادی کشف معنای واژه ها اجتهادی |
|
| 11 |
بررسی نمونه های مختلف کشف اجتهادی معنای واژه ها |
|
| 12 |
ادامه بیان نمونه هایی برای کشف معنا و ضرورزت کشف قرینه ها و ارائه نمونه ها |
|
| 13 |
توضیح نمونه هایی از روایات که در آن تلمیح استعاره و کنایه به کار رفته است |
|
| 14 |
تقطیع و تصحیف و ارائه نمونه ها |
|
| 15 |
تعریف اصطلاحات و مبانی فقه الحدیث و تبیین ضرورت درس |
|
| 16 |
نقل به معنا و شرایط تجویز آن و آسیب های آن |
|