| 1 | 
											آشنایی با دانشجویان و آشنایی با آنان معرفی اجمالی درس ، معرفیبرخی از آثار و منابع و بیان توقعات از دانشجویان | 
											 | 
										
																			
											| 2 | 
											پیشینه مباحث فقه الحدیثی معرفی آثار و سیر تحول | 
											 | 
										
																			
											| 3 | 
											بررسی دیدگاه های مختلف در باره نظام اعتبار سنجی و فهم احادیث | 
											 | 
										
																			
											| 4 | 
											نظام اعتبار سنجی احادیث متن محور  یا راوی محور | 
											 | 
										
																			
											| 5 | 
											پیشینه فقه الحدیث و آسیب شناسی فهم حدیث | 
											 | 
										
																			
											| 6 | 
											توضیح اصطلاحات تصحیف و تحریف در متن و سند و بیان نمونه ها | 
											 | 
										
																			
											| 7 | 
											راهکارهای بررسی دلالت متن | 
											 | 
										
																			
											| 8 | 
											صرف و نحو و لغت و نقش آن در فهم متن | 
											 | 
										
																			
											| 9 | 
											آشنایی با کتب غریب الحدیث و منابع مرتبط | 
											 | 
										
																			
											| 10 | 
											روش های اجتهادی کشف معنای واژه ها اجتهادی | 
											 | 
										
																			
											| 11 | 
											بررسی نمونه های مختلف کشف اجتهادی معنای واژه ها | 
											 | 
										
																			
											| 12 | 
											ادامه بیان نمونه هایی برای کشف معنا و ضرورزت کشف قرینه ها و ارائه نمونه ها | 
											 | 
										
																			
											| 13 | 
											توضیح نمونه هایی از روایات که در آن تلمیح استعاره و کنایه به کار رفته است | 
											 | 
										
																			
											| 14 | 
											تقطیع و تصحیف و ارائه نمونه ها | 
											 | 
										
																			
											| 15 | 
											تعریف اصطلاحات و مبانی فقه الحدیث و تبیین  ضرورت درس | 
											 | 
										
																			
											| 16 | 
											نقل به معنا و شرایط تجویز آن و آسیب های آن | 
											 |