| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس تخصصی | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی دانشجویان با روشهای تحقیق در علوم تج
 توانمند سازی دانشجویان در انجام یک تحقیق علمی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | -بدست اوردن توانایی کافی در تنظیم یک طرح تحقیق
2-توانایی انجام یک تحقیق عملی و آزمایشگاهی
3-توانایی نگارش گزارش های عملی، پایان نامه و مقاله های پژوهشی
4-توانایی تشخیص اولویت های پژوهشی در سازمان های ذیربط و محیط های علمی | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | ۱-آشنایی دانشجویان با روشهای تحقیق در علوم تجربی و ژئومورفولوژی
 2-آشنایی دانشجویان با روش های جمع آوری، پردازش و تحلیل داده ها
 3-آشنایی دانشجویان با انواع منابع، ابزار ، مراحل انجام یک تحقیق عمل | 
																			
											| 5 | روش تدریس | نظری | 
																			
											| 6 | روش تدریس | نظری | 
																			
											| 7 | وظایف دانشجو | انتخاب یک موضوع تحقیق در زمینه ژئومورفولوژی رودخانه ایی،فرسایش و رسوب، فرآیندهای تکتونیکی،فرایندهای دامنه ایی و فرایندهای ساحلی، نگارش طرح تحقیق، انجام تحقیق و انتشار نتایج آن. | 
																			
											| 8 | منبع | .Goodie, A. 1991, Geomorphological Techniques. Routledge.1
2. Robert S.Anerson, sunzanne P. Anerson. 2010, Geomorphology, the mechanics and chemistry of landscapes. Cambridge university press.
 .3Cook, S.J., Clarke, L.E. & Nield, J.M. (Eds.)2012. Geomorphological Techniques (Online Edition). British Society for Geomorphology, London. ISSN: 2047-0371
3. L Schrott, JC Otto, J Götz, M Geilhausen – 2013. Fundamental classic and modern field techniques in Geomorphology, an overview, in book Treatise in Geomorphology volune14: chapter 14.2 | 
																			
											| 9 | مواد و امکانات آموزشی | 1-تجهیزات آزمایشگاهی. 2-GPS  .3- دوربین نقشه برداری.
4-خودرو مناسب برای بازدید از مناطق ویژه | 
																			
											| 10 | نحوه ارزشیابی | نوشتاری، عملکردی |