1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با روشهای تحقیق در علوم تج
توانمند سازی دانشجویان در انجام یک تحقیق علمی |
3 |
شایستگی های پایه |
-بدست اوردن توانایی کافی در تنظیم یک طرح تحقیق
2-توانایی انجام یک تحقیق عملی و آزمایشگاهی
3-توانایی نگارش گزارش های عملی، پایان نامه و مقاله های پژوهشی
4-توانایی تشخیص اولویت های پژوهشی در سازمان های ذیربط و محیط های علمی |
4 |
اهداف یادگیری |
۱-آشنایی دانشجویان با روشهای تحقیق در علوم تجربی و ژئومورفولوژی
2-آشنایی دانشجویان با روش های جمع آوری، پردازش و تحلیل داده ها
3-آشنایی دانشجویان با انواع منابع، ابزار ، مراحل انجام یک تحقیق عمل |
5 |
روش تدریس |
نظری |
6 |
روش تدریس |
نظری |
7 |
وظایف دانشجو |
انتخاب یک موضوع تحقیق در زمینه ژئومورفولوژی رودخانه ایی،فرسایش و رسوب، فرآیندهای تکتونیکی،فرایندهای دامنه ایی و فرایندهای ساحلی، نگارش طرح تحقیق، انجام تحقیق و انتشار نتایج آن. |
8 |
منبع |
.Goodie, A. 1991, Geomorphological Techniques. Routledge.1
2. Robert S.Anerson, sunzanne P. Anerson. 2010, Geomorphology, the mechanics and chemistry of landscapes. Cambridge university press.
.3Cook, S.J., Clarke, L.E. & Nield, J.M. (Eds.)2012. Geomorphological Techniques (Online Edition). British Society for Geomorphology, London. ISSN: 2047-0371
3. L Schrott, JC Otto, J Götz, M Geilhausen – 2013. Fundamental classic and modern field techniques in Geomorphology, an overview, in book Treatise in Geomorphology volune14: chapter 14.2 |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
1-تجهیزات آزمایشگاهی. 2-GPS .3- دوربین نقشه برداری.
4-خودرو مناسب برای بازدید از مناطق ویژه |
10 |
نحوه ارزشیابی |
نوشتاری، عملکردی |