طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی
2 هدف کلی 1. آشنایی دانشجویان با انواع مدل‌ها مدل‌سازی و ژئومورفولوژی 2. آشنایی ساخت مدل‌های فیزیکی و مفهومی 3- آشنایی با کاربرد مدل‌ها و مدل‌سازی در حل مسائل و مشکلاتی محیطی
3 شایستگی های پایه ۱. ساخت مدل‌های فیزیکی و مفهومی 2. پیش‌بینی تحولات یک منطقه و رفتار سیستم‌های ژئومورفیک 3. کاربرد مدل‌های جهت مدیریت بهتر محیط 4- توانایی در مدل‌سازی شرایط گذشته چشم‌اندازها و تحولات آن‌ها
4 اهداف یادگیری ۱. آشنایی دانشجویان با انواع مدل‌ها مدل‌سازی و ژئومورفولوژی 2. آشنایی ساخت مدل‌های فیزیکی و مفهومی 3- آشنایی با کاربرد مدل‌ها و مدل‌سازی در حل مسائل و مشکلاتی محیطی
5 روش تدریس نظری، بازدید میدانی
6 مواد و امکانات آموزشی آزمایشگاه ژئومورفولوژی، آزمایشگاه کامپیوتر
7 منبع 1- Hergarten, s., Neugebauer, H. 1999. Drocesses Modeling and landscape evolution. Springer 2- Evans, I. s,Dikau. R., Tokunaga. G., OHMERI, H., Hirano, m., 2003. Concepts and Modeling in Geomorphology: international perspective. 3- Cook, s., Clarke, L., Nield, J. 2012. Geomorpho logical techniques. BSG. حسین‌زاده، سیدرضا: مبانی سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، 1397، دانشگاه فردوسی مشهد
8 نحوه ارزشیابی ۱- ۵۰ درصد نمره برای پروژه عملی ۲- ۲۵ درصد نمره برای فعالیتهای کلاسی ۳- ۲۵ درصد نمره آزمون آخر ترم