| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس تخصصی | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی دانشجویان با ویژگی های محیط طبیعی ایران | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | ۱- افزایش آگاهی دانشجویان در باره تنوع محیطی ایران
۲- آگاهی دانشجویان نسبت به شرایط اقلیمی، ژئومورفولوژی، پوشش گیاهی و سایر متغیرهای محیط طبیعی ایران  
۳- افزایش قدرت تحلیل دانشجویان برای برنامه ریزی بهتر در زمینه اکو توریسم | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | پرورش نیروهای انسانی خلاق در زمینه برنامه ریزی و مدیریت صنعت توریسم | 
																			
											| 5 | اهداف یادگیری | ترسیم خطوط کلی جغرافیای طبیعی ایران | 
																			
											| 6 | اهداف یادگیری | ژئومورفولوژی ساختمانی ایران | 
																			
											| 7 | اهداف یادگیری | عوامل موثر بر اقلیم ایران و انواع اقلیم مناسب گردشگری | 
																			
											| 8 | اهداف یادگیری | طبقه بندی ژئومورفولوژی کشور در ارتباط با گردشگری | 
																			
											| 9 | اهداف یادگیری | ژئومورفولوژی مناطق کوهستانی و گردشگری در مناطق کوهستانی | 
																			
											| 10 | اهداف یادگیری | گردشگری مربوط به آتشفشانها و پدیده های وابسته مانن
گردشگری در مناطق آتشفشانی و پدیده های وابسته | 
																			
											| 11 | اهداف یادگیری | سواحل شمالی و جنوبی ایران و جزایر خلیج فارس | 
																			
											| 12 | اهداف یادگیری | کویرهای ایران و مناطق گردشگری آن | 
																			
											| 13 | اهداف یادگیری | ریگزارهای ایران و گردشگری در ماسه های بادی | 
																			
											| 14 | اهداف یادگیری | نقش اقلیم در آسایش گردشگران | 
																			
											| 15 | اهداف یادگیری | نقش اقلیم در آسایش گردشگران | 
																			
											| 16 | روش تدریس | نظری همراه با نمونه های عملی در کلاس | 
																			
											| 17 | وظایف دانشجو | مطالعه منبع درسی و ارائه یک سمینار در کلاس | 
																			
											| 18 | منبع | توانهای طبیعی و محیطی ایران، دکتر محمد کسی رهنمایی | 
																			
											| 19 | مواد و امکانات آموزشی | کلاس درس با تجهیزات نمایش | 
																			
											| 20 | نحوه ارزشیابی | ۳۰ درصد سمینار کلاسی و ۷۰ درصد آزمون پایان ترم |