1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اختیاری |
2 |
هدف کلی |
1-آشنایی دانشجویان با روشهای تحقیق در علوم تجربی و ژئومورفولوژی
2-آشنایی دانشجویان با روش های جمع آوری، پردازش و تحلیل داده ها
3-آشنایی دانشجویان با انواع منابع، ابزار ، مراحل انجام یک تحقیق عملی |
3 |
شایستگی های پایه |
1-بدست اوردن توانایی کافی در تنظیم یک طرح تحقیق
2-توانایی انجام یک تحقیق عملی و آزمایشگاهی
3-توانایی نگارش گزارش های عملی، پایان نامه و مقاله های پژوهشی
4-توانایی تشخیص اولویت های پژوهشی در سازمان های ذیربط و محیط های علمی
5-توانایی سرپرستی یک تیم تحقیق |
4 |
اهداف یادگیری |
1-آشنایی دانشجویان با روشهای تحقیق در علوم تجربی و ژئومورفولوژی
2-آشنایی دانشجویان با روش های جمع آوری، پردازش و تحلیل داده ها
3-آشنایی دانشجویان با انواع منابع، ابزار ، مراحل انجام یک تحقیق عملی |
5 |
روش تدریس |
1-برگزاری کلاس نظری. 2-ارائه نمونه های انجام شده تحقیق.
3-تعیین تکلیف های هفتگی برای دانشجویان. 4-مشارکت دانشجویان بصورت ارائه گزارش کار
5-کلاس های عملی برای آموزش ابزار آزمایشگاهی
6-بازدیدهای میدانی |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت در کلاس، کار عملی تعیین شده و آزمون |
7 |
منبع |
Goodie, A. (1991). Geomorphological Techniques. Routledge.
2. Robert ,S., sunzanne, P. A. (2010). Geomorphology, the mechanics and chemistry of landscapes. Cambridge university press.
3. Cook, S.J., Clarke, L.E. & Nield, J.M. (Eds.). (2012). Geomorphological Techniques (Online Edition). British Society for Geomorphology, London. ISSN: 2047-0371
3. Schrott, L., Otto, J.C., Götz, J., Geilhausen, M. ( 2013). Fundamental classic and modern field techniques in Geomorphology, an overview. in book Treatise in Geomorphology volune14: chapter 14.2. USA |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
1-تجهیزات آزمایشگاهی. 2-GPS .3- دوربین نقشه برداری.
4-خودرو مناسب برای بازدید از مناطق ویژه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
تئوری و پروژه |