1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس برای دانشجویان رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی مقطع ارشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مفهوم توسعه، بررسی سیر تحول تاریخی توسعه در شرق و غرب، آگاهی از مکاتب، نظریه ها و استراتژی های توسعه، الگوی توسعه در کشورهای گوناگون و در نهایت نقش دولت ها در مدیریت توسعه کشور و دستیابی به توسعه پایدار |
3 |
شایستگی های پایه |
پیش نیازهای این درس، آشنایی با مفاهیم توسعه اقتصادی و مبانی برنامه ریزی پیشرفت و عدالت می باشد. |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت مفهوم توسعه و شاخص های اندازه گیری آن در سطح کشورها، نقش دولت ها و سازمان ها در دستیابی به اهداف توسعه و در نهایت دستیابی به توسعه پایدار |
5 |
روش تدریس |
ارائه مباحث بر مبنای سرفصل های مصوب وزارت علوم، تدریس توسط استاد و برگزاری بحث های گروهی و پرسش و پاسخ در کلاس و مشارکت دانشجویان در مباحث. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و به موقع در کلاس، مشارکت در مباحث، پاسخگویی به سوالات، ارائه پروژه |
7 |
منبع |
1- الماسی، حسن (1389)، مدیریت توسعه (از تئوری تا عمل)، انتشارات سپاهان. 2- محمدزاده، عباس (1391)، مدیریت توسعه (تحول سازمان به مثابه استراتژی توسعه)، انتشارات سمت. 3- الوانی، سید مهدی؛ رودگرنژاد، فروغ؛ کیاکجوری، کریم (1392)، مدیریت توسعه، انتشارات صفار. 4- سلطانی عربشاهی، سیمین (1384)، مدیریت توسعه، انتشارات استادی. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ارائه درس در قالب اسلایدهای تدوین شده |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه کلاسی 4نمره مشارکت در کلاس 3نمره میان ترم 6نمره پایان ترم 7 نمره |