طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس برای دانشجویان رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی مقطع ارشد
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مفهوم توسعه، بررسی سیر تحول تاریخی توسعه در شرق و غرب، آگاهی از مکاتب، نظریه ها و استراتژی های توسعه، الگوی توسعه در کشورهای گوناگون و در نهایت نقش دولت ها در مدیریت توسعه کشور و دستیابی به توسعه پایدار
3 شایستگی های پایه پیش نیازهای این درس، آشنایی با مفاهیم توسعه اقتصادی و مبانی برنامه ریزی پیشرفت و عدالت می باشد.
4 اهداف یادگیری شناخت مفهوم توسعه و شاخص های اندازه گیری آن در سطح کشورها، نقش دولت ها و سازمان ها در دستیابی به اهداف توسعه و در نهایت دستیابی به توسعه پایدار
5 روش تدریس ارائه مباحث بر مبنای سرفصل های مصوب وزارت علوم، تدریس توسط استاد و برگزاری بحث های گروهی و پرسش و پاسخ در کلاس و مشارکت دانشجویان در مباحث.
6 وظایف دانشجو حضور منظم و به موقع در کلاس، مشارکت در مباحث، پاسخگویی به سوالات، ارائه پروژه
7 منبع 1- الماسی، حسن (1389)، مدیریت توسعه (از تئوری تا عمل)، انتشارات سپاهان. 2- محمدزاده، عباس (1391)، مدیریت توسعه (تحول سازمان به مثابه استراتژی توسعه)، انتشارات سمت. 3- الوانی، سید مهدی؛ رودگرنژاد، فروغ؛ کیاکجوری، کریم (1392)، مدیریت توسعه، انتشارات صفار. 4- سلطانی عربشاهی، سیمین (1384)، مدیریت توسعه، انتشارات استادی.
8 مواد و امکانات آموزشی ارائه درس در قالب اسلایدهای تدوین شده
9 نحوه ارزشیابی ارائه کلاسی 4نمره مشارکت در کلاس 3نمره میان ترم 6نمره پایان ترم 7 نمره