طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره به عنوان یکی از دروس اصلی در گرایش برنامه ریزی روستایی می باشد
2 هدف کلی آشنایی با مباحث زتدگی کوچ نشینی و محیط زندگی و فعالیت آنها به عنوان یک الگوی زندگی
3 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث زتدگی کوچ نشینی و محیط زندگی و فعالیت آنها به عنوان یک الگوی زندگی
4 اهداف یادگیری شناخت جوامع کوچ نشین و شیوه زندگی و فعالیت آنها، روابط اقتصادی و اجتماعی کوچ نشینان، نحوه تعامل آنها با محیط جغرافیایی، توزیع جغرافیایی جوامع کوچ نشین در ایران و جهان، انواع ایلات در ایران، علل یکجانشینی آنها
5 روش تدریس به صورت مشارکتی و همکاری استاد و دانشجو
6 وظایف دانشجو تحقیق و مطالعه در یکی از موضوعات مرتبط با درس و ارائه آن در کلاس مطالعه منابع مرتبط ارائه شده در رابطه با درس
7 منبع 1- کوچ نشینی در ایران: پژوهشی در باره عشایر و ایلات نوع ماده: کتاب نویسندگان: امان اللهی بهاروند، سکندر، ‎۱۳۱۶-,تالیف سکندر امان اللهی بهاروند... موضوع: کوچ;ایلات و عشایر نشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب تهران 1360 2- جغرافیای کوچ نشینی (مبانی و ایران) نوع ماده: کتاب نویسندگان: مشیری، سیدرحیم، ‎۱۳۰۹-,تالیف رحیم مشیری موضوع: کوچ;ایلات و عشایر نشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه تهران 1390 3- مهاجرت و اسکان عشایر(تحلیلی از مهاجرت قشقایی های ایران به شهرها) نوع ماده: کتاب نویسندگان: قرخلو، مهدی، ‎۱۳۳۰-,تالیف مهدی قرخلو؛ با مقدمه ای از رهنمایی اکبری... موضوع: کوچ;قشقایی;ایلات و عشایر نشر: نقش بیان؛ سازمان امور عشایر ایران تهران 1382 4- درآمدی بر اقتصاد کوچ نشینان ایران نوع ماده: کتاب نویسندگان: مشیری، سیدرحیم، ‎۱۳۰۹-;مولایی هشجین، نصرالله,مولائی، نصرالله;هشجین، نصرالله,مولفین رحیم مشیری، نصرال... موضوع: کوچ;ایلات و عشایر نشر: نشر قومس تهران 1379
8 مواد و امکانات آموزشی استفاده از کلاس و کتب آموزش و مقالات و پایان نامه های مرتبط و اردوی علمی
9 نحوه ارزشیابی 1- ارزیابی کارکلاسی انجام شده و ارائه گردیده 2- ارزیابی نهایی کتبی