1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان یکی از دروس اصلی در گرایش برنامه ریزی روستایی می باشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مباحث زتدگی کوچ نشینی و محیط زندگی و فعالیت آنها به عنوان یک الگوی زندگی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مباحث زتدگی کوچ نشینی و محیط زندگی و فعالیت آنها به عنوان یک الگوی زندگی |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت جوامع کوچ نشین و شیوه زندگی و فعالیت آنها، روابط اقتصادی و اجتماعی کوچ نشینان، نحوه تعامل آنها با محیط جغرافیایی، توزیع جغرافیایی جوامع کوچ نشین در ایران و جهان، انواع ایلات در ایران، علل یکجانشینی آنها |
5 |
روش تدریس |
به صورت مشارکتی و همکاری استاد و دانشجو |
6 |
وظایف دانشجو |
تحقیق و مطالعه در یکی از موضوعات مرتبط با درس و ارائه آن در کلاس
مطالعه منابع مرتبط ارائه شده در رابطه با درس |
7 |
منبع |
1- کوچ نشینی در ایران: پژوهشی در باره عشایر و ایلات
نوع ماده: کتاب
نویسندگان: امان اللهی بهاروند، سکندر، ۱۳۱۶-,تالیف سکندر امان اللهی بهاروند...
موضوع: کوچ;ایلات و عشایر
نشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب تهران 1360
2- جغرافیای کوچ نشینی (مبانی و ایران)
نوع ماده: کتاب
نویسندگان: مشیری، سیدرحیم، ۱۳۰۹-,تالیف رحیم مشیری
موضوع: کوچ;ایلات و عشایر
نشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه تهران 1390
3- مهاجرت و اسکان عشایر(تحلیلی از مهاجرت قشقایی های ایران به شهرها)
نوع ماده: کتاب
نویسندگان: قرخلو، مهدی، ۱۳۳۰-,تالیف مهدی قرخلو؛ با مقدمه ای از رهنمایی اکبری...
موضوع: کوچ;قشقایی;ایلات و عشایر
نشر: نقش بیان؛ سازمان امور عشایر ایران تهران 1382
4- درآمدی بر اقتصاد کوچ نشینان ایران
نوع ماده: کتاب
نویسندگان: مشیری، سیدرحیم، ۱۳۰۹-;مولایی هشجین، نصرالله,مولائی، نصرالله;هشجین، نصرالله,مولفین رحیم مشیری، نصرال...
موضوع: کوچ;ایلات و عشایر
نشر: نشر قومس تهران 1379 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کلاس و کتب آموزش و مقالات و پایان نامه های مرتبط و اردوی علمی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- ارزیابی کارکلاسی انجام شده و ارائه گردیده
2- ارزیابی نهایی کتبی |