طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره به عنوان درس اصلی و عملی- نظری در کارشناسی ارشد برنامه ریزی روستایی محسوب می گردد.
2 هدف کلی آشناسازی دانشجویان با نحوه اقدامات مدیریتی برای ایجاد توسعه پایدار در محیط های روستایی،‌شناسایی آسیب ها ناشی از مدیریت در ناپایداری های روستایی
3 شایستگی های پایه آشنایی با اصول مدیریت روستایی، علاقه مندی به مباحث توسعه پایدار روستایی، علاقه مندی به فعالیت های عملی در محیط های روستایی
4 اهداف یادگیری شناخت رفتارهای مدیریتی ایجاد کننده ناپایداری در محیط های روستایی، تحلیل نقش مدیریت در پایدار سازی محیط های روستایی، انجام مطالعه میدانی در ارتباط با توسعه پایدار روستایی، توانایی اشنایی و انجام ارزیابی های محتلف توسعه پایدار روستایی از طریق مدل های مختلف ارزیابی
5 روش تدریس به جهت علمی- نظری بودن واحد درسی، روش تدریس به صورت مطالعه و تمرینات گروهی بر اساس مباحث کلاس خواهد بود
6 وظایف دانشجو مطالعه کتب و منابع مرتبط معرفی شده برای درس انجام به موقع تمرینات کلاسی انجام یک کارکلاسی در ارتباط با موضوعات کلاسی و ارائه آن
7 منبع 1- Reorienting Educational Efforts for Sustainable Development - Experiences from South Asia نویسنده: Rajeswari Namagiri Gorana سال انتشار: 2017 2- Impact Assessment and Sustainable Development: European Practice and Experience (Evaluating Sustainable Development) by Clive George 2007 3- نام کتاب : نظام ارزیابی عملکرد در زمینه توسعه پایدار نام ناشر : همراه علم دسته بندی : Management وضعیت انتشار : انتشار یافته ISBN : 9786009136230 نویسنده : نان چای مترجم : بهروزنصرآزادانی - احسان مالکی پور تاریخ نشر : 1395-03-01 4- نگاهی به مدیریت توسعه پایدار و توسعه در ایران رضا نجف بیگی ناشر: ترمه تاریخ نشر: شهریور، 1395 تعداد صفحه: 114 شابک: 978-964-978-548-6 قطع کتاب: وزیری 5- توسعه پایدار: مفاهیم، شاخص ها، مدل ها فهیمه آقاجانی ناشر: ترمه تاریخ نشر: بهمن، 1394
8 مواد و امکانات آموزشی کتب و مقالات علمی مرتبط بازدیدهای علمی
9 نحوه ارزشیابی 1- مشارکت در کلاس و مباحث مربوطه 2- انجام پروژه کلاسی و کار عملی 3- امتحان کتبی نهایی