1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان درس اصلی و عملی- نظری در کارشناسی ارشد برنامه ریزی روستایی محسوب می گردد. |
2 |
هدف کلی |
آشناسازی دانشجویان با نحوه اقدامات مدیریتی برای ایجاد توسعه پایدار در محیط های روستایی،شناسایی آسیب ها ناشی از مدیریت در ناپایداری های روستایی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با اصول مدیریت روستایی، علاقه مندی به مباحث توسعه پایدار روستایی، علاقه مندی به فعالیت های عملی در محیط های روستایی |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت رفتارهای مدیریتی ایجاد کننده ناپایداری در محیط های روستایی، تحلیل نقش مدیریت در پایدار سازی محیط های روستایی، انجام مطالعه میدانی در ارتباط با توسعه پایدار روستایی، توانایی اشنایی و انجام ارزیابی های محتلف توسعه پایدار روستایی از طریق مدل های مختلف ارزیابی |
5 |
روش تدریس |
به جهت علمی- نظری بودن واحد درسی، روش تدریس به صورت مطالعه و تمرینات گروهی بر اساس مباحث کلاس خواهد بود |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و منابع مرتبط معرفی شده برای درس
انجام به موقع تمرینات کلاسی
انجام یک کارکلاسی در ارتباط با موضوعات کلاسی و ارائه آن |
7 |
منبع |
1- Reorienting Educational Efforts for Sustainable Development - Experiences from South Asia
نویسنده: Rajeswari Namagiri Gorana
سال انتشار: 2017
2- Impact Assessment and Sustainable Development: European Practice and Experience (Evaluating Sustainable Development)
by Clive George
2007
3- نام کتاب : نظام ارزیابی عملکرد در زمینه توسعه پایدار
نام ناشر : همراه علم
دسته بندی : Management
وضعیت انتشار : انتشار یافته
ISBN : 9786009136230
نویسنده : نان چای
مترجم : بهروزنصرآزادانی - احسان مالکی پور
تاریخ نشر : 1395-03-01
4- نگاهی به مدیریت توسعه پایدار و توسعه در ایران
رضا نجف بیگی
ناشر: ترمه
تاریخ نشر: شهریور، 1395
تعداد صفحه: 114
شابک: 978-964-978-548-6
قطع کتاب: وزیری
5- توسعه پایدار: مفاهیم، شاخص ها، مدل ها
فهیمه آقاجانی
ناشر: ترمه
تاریخ نشر: بهمن، 1394 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتب و مقالات علمی مرتبط
بازدیدهای علمی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- مشارکت در کلاس و مباحث مربوطه
2- انجام پروژه کلاسی و کار عملی
3- امتحان کتبی نهایی |