1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این واحد درسی به عنوان یکی از دروس پایه در این مقطع تحصیلی برای دانشجویان می باشد |
2 |
هدف کلی |
شناخت دیدگاه ها و نظریات مرتبط با توسعه و برنامه ریزی در روستا |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم جغرافیا، جغرافیای روستایی، برناممه ریزی روستایی، برنامه ریزی روستایی در ایران |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت نظریه های توسعه ای مرتبط با توسعه روستایی و نقد آنها و همچنین روش های مختلف برنامه ریزی روستایی و کاربردهای آنها |
5 |
روش تدریس |
همکاری و مشارکت دانشجویان در کلاس و بحث |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تحقیق در زمینه یکی از مباحق برنامه ریزی یا توسعه روستایی و ارائه آن
مطالعه منابع درسی معرفی شده در کلاس
شرکت در مباحث مرتبط با درس |
7 |
منبع |
-ازکیا،مصطفی،( 1384 )،مقدمه ای بر جامعه شناسی توسعه ی روستایی ، انتشارات اطلاعات ، چاپ چهارم.
- الیوت، آ؛ جنیفر(1378)، مقدمه ای بر توسعه پایدار، ترجمه عبدالرضا افتخاری و حسین رحیمی، مؤسسه توسعه روستایی ایران.
-پاپلی یزدی، محمدحسین، محمدامیر ابراهیمی(1387) نظریه های توسعه روستایی،انتشارات سمت، چاپ چهارم.
- پیت، ریچارد، الین هارت ویک (1384)، نظریه های توسعه، ترجمه مصطفی ازکیا، رضا صفری شالی و اسماعیل رحمانپور، نشر لویه.
- جمعه پور، محمود(1384)، مقدمه ای بر برنامه ریزی توسعۀ روستایی: دیدگاه ها و روش ها،انتشارات سمت. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس اموزشی و پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در کلاس و انجام تکالیف کلاسی
ارزیابی پایان ترم |